En pahalı Ferrari’nin fiyatı çok ucuz

İkinci el LaFerrari’ler 3 ila 4 milyon dolar arasında fiyatlarla galerilerde sergileniyor. Hiçbir yatırım aracı 2 yılda bu bu kadar para kazandırmamıştır.

Cenevre Otomobil Fuarı’nda ya da tam adıyla Salon Internationale d’Automobile de Geneve’de Ferrari yöneticileriyle Ferrari standının arkasındaki bölümde sohbet ediyorduk.

Standın en önünde üzeri örtülü iki adet 812 Süperfast duruyordu ve saat 2’yi 10 geçe yapılacak açılışı bekliyordu herkes.

Benimse zevzekliğim üzerimdeydi.

Önce şöyle bir şaka yaptım:

‘Şimdi buradan çıkıp şu örtüleri otomobillerin üzerinden çekip alacağım. Çünkü çok merak ediyorum ve saat 2’ye kadar beklemek istemiyorum.”

Birden buz gibi bir hava esti.

Şaka yaptığımı anlamaları biraz vakit aldı.

Ardından fuardaki diğer süper spor otomobillerden söz ettik biraz.

Ferrariciler hiçbirini çok fazla ciddiye almıyorlardı.

Haksız da sayılmazlardı. Ferrari’nin arkasında 70 yıl ve müthiş bir marka birikimi vardı.

Diğerleri ise daha emekleme dönemindeydiler ve 20 yıl sonra hâlâ var olup olmayacakları bile belirsizdi.

O sırada zevzek gününde olan ben, Ferrari yöneticilerine “Siz çok iyi otomobiller yapmayı biliyorsunuz ama bu otomobillerin değerini bilmiyorsunuz” gibi çok iddialı bir laf ettim.

Anlamsızca yüzüme baktıklarını görünce sürdürdüm.

“Demek istediğim şu ki, siz otomobillerinizi doğru fiyatlandırmıyorsunuz.”

İçlerinden biri, “Pahalı olduğumuzu mu söylüyorsun” dedi.

“Hayır” dedim, “Tam aksine bazı modellerinizi çok ucuza satıyorsunuz”.

“Bir örnek ver” dedi birisi.

“Mesela LaFerrari” dedim.

“1.3 milyon dolara sattık. Ucuz mu?” dedi.

“Ucuzmuş” dedim ve telefonumdan Daily Mail Gazetesi’ni açtım.

İngiltere’de Roman International adlı lüks otomobil galerisi, bir LaFerrari’yi 3.3 milyon dolardan satışa koymuştu. Üstelik de otomobil kullanılmıştı ve yakut kırmızısı boyasında bir çizik bile vardı.

“Doğru olmayabilir” dedi.

Bunun üzerine Fort Lauderdale’deki bir galerinin internet sitesini açtım telefonumda.

Orada da kırmızı bir LaFerrari 4.4 milyon dolarlık etiketle satıştaydı.

“Bunlar da uçuk fiyatlar diyebilirsiniz ama ben geçen yıl 2.2 milyon dolara satılan bir tane biliyorum. Gerçek” dedim.

İngiltere’de bir galeri 2. el LaFerrari’yi 3.3 milyon dolarlık etiketle satışa koyunca dünyada haber oldu. Florida Fort Lauderdale’de bir galeride başka bir LaFerrari 4.4 milyon dolara müşteri bekliyor. Bu otomobil 3 yıl önce piyasaya çıktığında 0 kilometresinin bayi satış fiyatı 1.3 milyon dolardı.

Sonra da ara vermeden anlatmaya başladım:

“Siz yıllarca araştırma geliştirme yapıyor, süper bir otomobil üretiyorsunuz. 499 adetle sınırlı bu otomobili 1.3 milyon dolara satıyorsunuz. Buradan elde ettiğiniz kâr olsa olsa 400 bin dolar olur ki, o bile zor. Ama sizden alan biri bir yıl sonra sizin fiyatınızın iki misline bu otomobili satabiliyorsa, yani sizin kazandığınızın 4-5 katını kazanabiliyorsa sizin fiyatlandırmanız yanlış. Pagani Zonda’yı 3, Huayra’yı 2.4 milyon dolara satıyor. Koenigsegg de öyle. Bence sayılı üretim otomobillerinizi olması gerekenden ucuza satıyorsunuz” dedim.

Zannederim böyle bir şeyi ilk kez duyuyorlardı.

Biraz bozulduklarını görünce “Üzülmeyin” dedim, “Mercedes de aynı şeyi yapıyor. Bakın topu topu 75 adet ürettikleri SLR Stirling Moss’u 2010 yılında 750 bin Euro’ya sattılar. O da 2013’te 1.5, şimdi ise 3 milyon Euro. Onlar da yanlış fiyatlamışlar”.

Bu sözüm, bozulan morallerini biraz düzeltti mi bilmiyorum ama bundan sonra çıkacak sayılı üretim Ferrari çok pahalı olursa sorumlusu benim.

Bana kızabilirsiniz.

İKİNCİ EL DÖRT KAT DEĞERLENDİ 

Mercedes Benz, 2009 yılında tanıttığı Mercedes McLaren SLR Stirling Moss Edition’dan 75 adet üretti ve tanesini 750 bin Euro’ya sattı. Otomobilin bugün 2. el fiyatı 3 milyon Euro.