Güçlü ve iddialı

Otomotiv dünyasının yükselen yıldızı kamyonetler hiç kuşkusuz. Kamyonetler arası yarış Amerikalılar ile Japonlar arasında başlamıştı. Yarışın zemini ise en büyük pazar Amerika idi. Yarışta büyük kamyonetlerde Amerikalı üreticiler öndeydi, hafif kamyonetlerde ise Japonlar. Sonra Japonlar da büyük ağır kamyonet pazarına girdiler ve ciddi başarılar elde ettiler. Sonra Japon üreticiler, yarışı dünyaya yaymaya başladılar. Asya ve Afrika pazarlarında büyük hâkimiyet kurdular ve ardından Avrupa’ya giriş yaptılar.

Kamyonetler otomotiv pazarının en hızlı yükselen segmenti olmaya başlayınca Avrupalı üreticiler de yarışa katılmaya karar verdiler. Daha önce yapılmış otomobilden bozma kamyonetimsileri saymazsak, yarışa girmeye karar veren ilk Avrupalı Volkswagen oldu ve Amarok adını verdiği şık kamyonetiyle özellikle Japonlara meydan okudu. Ve büyük başarı elde etti.

Toyota ve Nissan’ın korkulu rüyası oldu. Ardından Renault’nun yarışa katıldığını gördük. Ve pek yakında Mercedes Renault-Nissan işbirliğiyle görkemli bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Mercedes’in olduğu yerde BMW de olmak isteyeceğine göre yakında BMW’nin kamyonetini de görürsek şaşırmayın. Ardından muhtemelen AMG ve M imzalı kamyonetler de yollara çıkacaktır diye düşünüyorum.

2

Ancak en azından onlar gelinceye kadar kamyonet piyasasının güç liderliğini ele almak ve elde tutmak isteyen VW, kısa süre önce Amarok’una yepyeni bir motor yerleştirdi: 3 litrelik bir V6 dizel. Ben de bu hafta sizlere bu otomobili anlatmaya çalışacağım. Aslına bakarsanız Amarok V6’nın 2 litre motorlu Amaroklardan motor dışında pek bir farkı yok. Kasa aynı kasa, detaylarda çok küçük farklar var. Bu farkları dışarıdan görmek imkânsız gibi. Amarok’un kasa kısmı ile sürücü kabininin birleştiği noktadaki krom roll bar oldukça güzel görünüyor. Üzerine bir kaç led far takılırsa daha da şık duracağından eminim.

Kabinin arka kasa ile birleşme yerinin alt tarafının kabin tarafına kavis verilmesi ise açıkçası çok hoşuma gitmedi. Yine de dışarıdan oldukça hoş görünüyor. Belki biraz daha geniş bombeli çamurluklar güç farkını dışarıya da yansıtmak bakımından iyi olabilirdi ama VW bunu tercih etmemiş. Dediğim gibi dış görünümde bir değişiklik yok.

İçeride de köklü bir fark görmek mümkün değil. Alkantara kumaş kaplı koltukları saymazsanız iç görüntü de neredeyse aynı. Aynı da kötü mü? Hayır. Tam aksine şahane. Her tarafta VW kalitesi. Kusursuz ve eksiksiz. İlle de kusur arayacaksak şunu söylemek mümkün. Bir kamyonetten çok bir otomobilin içi gibi. Kamyonet kıyafetiyle SUV pazarına girmeye çalışır gibi bir hali var.

3

MOTOR SESSİZ SAKİN AMA ÇOK GÜÇLÜ

Yeni Amarok V6’nın asıl farkı kaputun altında gizli. Muazzam bir 3 litrelik V6 dizel motor. VW motorda bayağı iyi bir iş çıkarmış. 224 beygir gücündeki motor, 550 nm’lik inanılmaz bir torka sahip. Bu iki anlama geliyor. İsterseniz bu motora sahip Amarok’la aracın gerçek işlevine uygun olarak kırsalda, köyde, çiftlikte, arazide her türlü işi yapabilirsiniz ya da şehir içinde güçlü bir motorun keyfini çıkarabilirsiniz. Ben Amarok sahiplerinin ikinci seçenekte toplanacağını zannediyorum. Motor gerçekten şahane. Sessiz, sakin, sarsıntısız ama çok güçlü. 8 ileri şanzıman da motorun halinden çok iyi anlayan bir yapıda. Çok uyumlu bir ikili olmuşlar

4

200 KM HIZI KOLAY BULUYOR

Çok kullanışlı cruise kontrol düğmesiyle hızı sabitlemeniz mümkün. Yok eğer ben gaza basacağım diyorsanız 170 kms sürate kadar Amarok büyük bir hızla çıkıyor. 200 kms hızı ise kolayca buluyor ama bir kamyonette bu hızı kimseye tavsiye etmiyorum. Tabii şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Niçin adaptif bir cruise kontrol tercih edilmemiş anlamak mümkün değil. FIAT Egea adaptif cruise kontrole sahipken Amarok niye olmaz çözemedim. Yağmur sensörlü silecekler ise güzel. Amarok daha önce de olduğu gibi sürücüsüne arazi kullanımı seçenekleri sunmamış. Yani Amarok sürekli 4 tekerden çekişli. Zor arazi koşullar içinse off road seçeneği var.

5

FİYAT REKABETİNDE SUV’LARIN KABUSU OLUR

Bence Amarok çok iyi bir iş başarmış ve tartışmasız sınıf birinciliğini kapmış. Bence sadece kamyonetlerin değil, hatta üst segment SUV’ların bile kâbusu olacak. Hele hele 150 bin lira civarındaki fiyatıyla…

Erişilebilirlik Araçları