Otomobiller niye doğalgaz kullanmaz!

Akaryakıt fiyatlarının artık uçuk hale gelmesi nedeniyle, yıllardır pek çok otomobil ve ticari araç büyük bölümü sonradan yapılan sistemlerle “tüplü” hale getirildi.

Yani bizim “tüp” diye bildiğimiz “sıvılaştırılmış petrol gazı” ya da kısa adıyla LPG ile çalışıyorlar.

Bu aslında kentlerimiz için de olumlu bir durum.

Çünkü LPG’li otomobillerin egzoz emisyonları daha düşük olduğu için çevreye verdikleri zarar da daha az.

İçindeki katı partikül oranı da daha düşük.

Yani aslında ortada şikâyet edilecek bir durum yok.

Ancak bu “çevre dostu” durumu koruyarak daha ekonomik ve ülke ekonomisi için daha yararlı bir başka yakıt türüne geçmek de mümkün.
Bunun adı LNG veya CNG.

Yani sıvılaştırılmış veya basınçlı doğalgaza.

Sistem olarak LPG’den pek de farklı olmayan ancak kullanıcı maliyetlerini neredeyse yarı yarıya düşüren yakıt türü, sadece bu otomobilleri kullananların değil aynı zaman ülkenin de ekonomisine büyük fayda sağlayacak.

Niye mi?

Anlatayım.

Türkiye her yıl milyarlarca metreküp doğalgaz satın alıyor.

Türkiye’nin özellikle komşularıyla yaptığı anlaşmalar gereği bu satın almalar “Al ya da öde” şeklinde yapılan anlaşmalarla gerçekleşiyor.
Bu ülkelere anlaşma miktarındaki doğalgazın parasını, kullansak da kullanmasak da, alsak da almasak da ödemek zorundayız.

Alım garantisi verdiğimiz ve parasını her halükârda ödeyeceğimiz bu gazı depolayacak yerimiz henüz olmadığı için, kullanmadığımız ve satın almadığımız gazın da parasını ödüyoruz.

Yıllardır süregiden durum bu.

Doğalgazı, LPG yerine otomobillerde de kullanmaya başlamamız halinde, doğalgaz tüketimimiz artacağı için, parasını ödeyip de alamadığımız doğalgazı alabileceğiz ve Türkiye’nin parası sokağa atılmamış olacak.
Hem tüketici, hem de devlet aynı anda kazanacak.