Rekabeti zorlayacak otomobil

Otomobilin tasarımı gerçekten çok etkileyici, Hem Volkswagen’in karakteristik tasarım özellikleri korunmuş hem de çizgiler abartılmadan maskülen ve daha ilk bakışınızda gücünü hissettiren bir araç var karşımızda, Bu haftaki konuğumuz Amarok, ilk bakışta bende böyle duygular uyandırdı, Otomobil ilk bakışta Touareg’in hatlarına sahip ama bu duygu birkaç salise içinde kayboluyor, Amarok kendine has ve çok sağlam bir tasarım çizgisine sahip, Üstelik Amerikan pazarında daha iyi iş yapabilmek için hafif Amerikanlaşmış çizgileri güç duygusunu daha da pekiştiriyor,

 

ESKİDEN TEYP BİLE HAYALDİ

Çift kabinli olan pikapta konfor hayli yüksek seviyede, Bu sınıfta rekabet artık çok kızışmış durumda, Eskiden bırakın otomatik klimayı hidrolik direksiyon veya teyp bile hayaldi bu sınıf otomobiller için, Ama artık durum çok farklı, Amarok, CD çalardan bardak koyma yerine kadar her türlü binek otomobil konfor ekipmanıyla donatılmış durumda, Ve her Volkswagen’da olduğu gibi yüksek malzeme kalitesi ve iyi işçilik otomobilin artılarından, Ancak kabinde genel bir ruh eksikliğinden bahsedebiliriz,

ARKA DİZ MESAFESİ ÇOK BAŞARILI

Ön panel Polo, Golf gibi markanın diğer otomobilleriyle neredeyse aynı, Müzik sisteminin ekranı artık eski nesil sayılabilecek cinsten, İnsan dış tasarımı bu kadar etkileyici otomobilde daha karakterli ve özgün bir iç mekân bekliyor, Bu arada bu tarz çift kabinli pikapların aksine arka diz mesafesi çok başarılı, Ön koltuklar ise yüksek yan yükseltileriyle çok olumlu bir ergonomi sağlıyorlar,

 

BU SINIFTA REKABETİ ZORLAR

Eskimo dilinde ‘kurt’ anlamına gelen Amarok’un arazi performansını üzerindeki standart lastiklerle (255/60 R18) denemekten çekindim, Ama hafif arazi şartlarında gördüm ki orta konsoldaki arazi kontrolleri otomobilin tüm torkunu lastiklere iletebilecek kapasiteye sahip, Sürekli dört çeker düşük devir, sürekli dört çeker yüksek devir ve iki çeker modları otomobilin arazide ümit vaat etmesini sağlıyor, Ancak test aracımızın şanzımanında oluşan beklenmedik bir problem onunla uzun zaman geçirmemi engelledi, Bu nedenle yakıt tüketimi konusunda bir fikir oluşturamadım, Görünüşe göre bu sınıfta Toyota, Ford, Nissan ve Mitsubishi’nin rekabetinde Amarok Volkswagen bayrağını iddialı şekilde taşıyacak,

 

SANKİ 2,5 LİTRELİK MOTOR GİBİ

Müzik sistemi sıradan, Ancak ses kalitesi gayet başarılı, Müzik sisteminin ekranı aynı zamanda klima kontrollerine de ekran görevi yapıyor, Ancak dediğim gibi gayet sıradan bir görüntüye sahip, Otomobilin 2,0 litre hacmindeki motorunun tork dağılımı öylesine güzel yapılmış ki alt devirlerden itibaren sanki 2,5 litrelik bir motor gibi hissettiriyor kendini, Tabii bunda 6 ileri ZF şanzımanın da başarısı büyük, 6, vites tamamen ekonomiye yönelik tasarlanmış ve neredeyse ölü, Ama gerektiğinde bir alt viteste sollama için yeterli gücün bulunabiliyor olması şehiriçi kullanımı kolaylaştırıyor, Frenler gayet başarılı, 1,2 ton yük taşıyabilen kasa, istenirse metal barlarla biraz daha göze hitap edebilir hale getirilebiliyor, Ayrıca aydınlatma için otomobilin içinden kontrol edilebilen ve sadece otomobil stop ettiğinde çalışan küçük bir de ışık eklenmiş kasaya ama bu çok da profesyonelce bir çözüm bulamamış,

 

MÜZİK SİSTEMİ SIRADAN

Amarok’un müzik sisteminin ekranı eski nesil sayılabilecek cinsten ve gayet sıradan bir görüntüye sahip, Frenlerin ise oldukça başarılı olduğunu söylemeliyim