Ferrari 458 Italia

Hakkında en çok konuşulan Ferrari

Bu haftanın sayfa yıldızı Ferrari, herhalde son yılların en çok konuşulan, hakkında en çok yazı yazılan Ferrari’si oldu,

Geçen hafta sonu denememiz için Fermas’ın yolladığı bu sarı Ferrari, magazin basınının en seviyesiz, en pespaye elemanları tarafından fotoğraflanıp, test aracı olduğu bilindiği

halde sanki benimmiş gibi yazıldı, Üzerine köşe yazıları döşenildi, Kimi Ferrari’yi bana yakıştıramadı, kimi hak ettiğimi yazdı,

Ve bugün okuyacağınız Ferrari 458 İtalia, bu sayfada yazılmadan önce hakkında  sayfalar dolusu yazı çıkan, gazetelere manşet olan ilk Ferrari oldu, Bir hafta önce Dacia Duster’la görenler hiç ses etmezken, Ferrari testi olay haline geldi,

Bir şikâyetim var mı?

Yok!

Bana çamur atanların babaları traktör kasasında dolaşırken, beni bilenler biliyor,  Bindiği otomobille adam olanlardan da değiliz, iyi otomobili şöhreti bulunca  görenlerden de!

Üstelik iyi otomobile binmek ayıp değil, Yeter ki, hak edilmiş, temiz para ile alınmış olsun!

 

Bu uzun girizgâhtan sonra gelelim Ferrari’nin son numarası 458 İtalia’ya, Biliyorsunuz  Ferrari’nin model numaraları aynı zamanda bir kod, 458 demek 4,5 litremotor 8 silindir anlamına geliyor, 458 İtalia Ferrari’nin son yıllarda, hatta bana göre son 20 yılda çizmiş olduğu en iyi dizayna sahip otomobil, Zaten bu yüzden 438 gibi muhteşem bir otomobilin üzerine geldiği halde, onu silmeyi başardı,

Ferrari’yi Ferrari yapan en önemli özellik İtalia’da da kendini gösteriyor, Bütün sporculuğuna rağmen hâlâ otomobile benziyor ve tek rakibi gibi uzaydan gelmiş, uçuk kaçık bir havası yok, İtalia’nın içi şimdiye kadar gördüğüm en avangard Ferrari iç tasarımı, Fakat en önemlisi içerideki genişlik ve konfor, Ferrari gibi değil,  Sanki Mercedes, BMW gibi, Geniş rahat,

 

Kullanıma gelince,,,

Vallahi çok ama çok şaşırtıcı, Hayatımda gördüğüm en yumuşak, en smooth Ferrari,  Çok konforlu bir süspansiyon, yarış modunda bile rahatsız eden bir sertlik yok,

Hani neredeyse bir BMWCoupe sertliğinde, Çok çok ilginç doğrusu, 458 İtalia’yı hem normal, hem spor hemde yarış modlarında kullandım,

Motor işletim sistemi o kadar mükemmel ki, otomobili anında değiştiriyor, Aradaki farklar aslında minimal, Ancak normal sürüşte otomobil katiyen çizgisinden çıkmazken,

Race moduna aldığınızda hafif kontrolden çıkmalar ve kaymalar başlıyor,

Fakat mükemmel otomobil çok küçük hareketlerle anında toparlıyor, Gördüğüm en

stabil, en güvenilir Ferrari,

 

OTOMOBİLİN FRENLERİ MÜTHİŞ

458’in motoru da müthiş, 570 beygir güç ve 540 nm tork veriyor ki, atmosferik bir motorda müthiş, Yüz kilometrede yaklaşık 19 litre yakıyor ama basmayınca çok  tutumlu, Motor isterseniz bildik Ferrari sesiyle, istemezseniz ve gaza yumuşakça basarsanız tatlı bir mırıltıyla da yol alabiliyor, Ancak sesin müthiş olduğunu itiraf etmem lazım, Önde 40 cm’lik disk frenler arkada ise normal boyutlarda disk frenler var ve otomobilin frenleri müthiş, Müthiş, Müthiş,

 

ARTILAR

* Hepsi

EKSİLER

* Yok öyle birşey belki farlar,

 

 

 

 

 Fotoğraflar: Rahşan GÜLŞAN