Hyundai Genesis Coupe

Hyundai’nin özellikle gençler arasında arzu nesnesine dönüşmüş olan Genesis Coupe’yi  kullandım, Genesis Coupe, sokakta kendine baktırmayı başaran bir otomobil, İngilizlerin dediği gibi ‘içinde görünmek güzel!’ Tasarım çizgileri gayet özgün ve baktıkça bakma hissiyatı uyandırıyor, Bu otomobilden gözlerinizi kaçırmak gerçekten çok zor,

Hyundai’nin geçirdiği tasarım ve teknoloji gelişimi, gözümüzdeki marka algısını  günbegün değiştiriyor, Mesela geçenlerde kullandığımve sizinle bu sayfalarda paylaştığım Genesis hâlâ beni etkileyen bir otomobildir, Keza ix 55 de aynı ölçüde  başarılı bir otomobildi,

Şimdi ise firmanın özellikle gençler arasında arzu nesnesine dönüşmüş olan Genesis Coupe’yi kullandım,

Bu otomobilin son iki nesil versiyonunu kullanmış biri olarak aracın geçirdiği değişimden etkilenmemek mümkün değil diye düşünüyorum,

Bu etkileşimin büyük bir bölümü de dış tasarımdan geliyor,

Genesis Coupe, sokakta kendine baktırmayı başaran bir otomobil, İngilizlerin dediği  gibi “içinde görünmek güzel”!

Tasarım çizgileri gayet özgün ve baktıkça bakma hissiyatı uyandırıyor, Bu otomobilden gözlerinizi kaçırmak zor, Ön taraftan arkaya doğru yükselen çizgiler otomobilin dinamik ruhunu iyice pekiştirmiş,

Hele arka far grubunun tasarımı gerçekten çok başarılı,

İçinde ise dışı kadar heyecan verici bir tasarım yok,

İç tasarım sanki biraz 90’lı yılların  sonunda kalmış gibi,

Ama herhangi bir ergonomi problemi yok, Sportif göstergelerin parlak arkadan aydınlatması okumayı kolaylaştırıyor,

Koltukların yan yükseltileri virajlarda sıkı sıkı sarılacak şekilde tasarlanmış,

Otomobil 2+2 şeklinde tasarlanmış ama arka koltuklara yetişkinlerin sığması pek mümkün görünmüyor,

Ama genç çiftlerin çocukları ile dolaşabilmesine olanak verdiği için gayet önemliler,

Otomobilde yeni nesil büyük LCD ekranlı müzik sistemlerinden yok,

Onun yerine eski nesil bir müzik sistemi var,

6’lı CD değiştirici ve başarılı ses performansı bu eksikliği affettiriyor, Ipod ve USB girişleri mevcut

Özellikle arkadan itişli olması eğlence katsayısını artırıyor,

Otomobil ismini paylaştığı Genesis Sedan ile aynı platform üzerinde üretiliyor ama iki otomobilin tek benzerliği bu,

Arkadan itişli 2,0 litre motoru 210 beygir maksimum güç üretiyor ki bu birçok genç için modifiye etmeye gerek duymaksızın severek kullanacakları bir otomobil anlamına geliyor,

Arkadan itişli olması da eğlence katsayısını artırıyor,

5 ileri otomatik şanzımanı manuel kullanmak biraz keyif kaçırtıcı, Çünkü şanzıman

vites küçültmek konusunda biraz tembel,

Ayrıca devreye girince otomobilin gücünü neredeyse sıfıra indirip kontrolü sizden alan

elektronik yol tutuş sistemi de tat kaçırtıyor,

Ama neyse ki sistemi kapatmak mümkün,

Bu otomobilin aslında bir de 3,8 litre motorlu V8 versiyonu da var,

Genesis Sedan’da kullanılan bu motor, vergi yüzünden otomobilin fiyatı akıl almaz boyutlara ulaşacağından ülkemize getirilmiyor,

Sonuç olarak Hyundai Genesis Coupe bu fiyata çok eğlenceli ve arkadan itişli bir spor otomobil vaat ediyor,

Ve bence de bu vaadini gayet keyifle yerine getiriyor,

versiyonu var ama vergi yüzünden fiyat çok yükseleceği için Türkiye’ye getirilmiyor,

ARTILAR

– Göz kamaştıran tasarım

– Arkadan itişli olması

– Başarılı yol tutuş

– Bu teknik özellikler için makul fiyat

EKSİLER

– Motordan çıkan sesin keyif vermek yerine bir uğultuya dönüşmesi

– Multimedya sistem olmayışı

– Yol tutuş sisteminin erken devreye girmesi