Seat Ibiza Cupra

Seat Ibiza Cupra’yı hayli beğendim, Makul sayılabilecek nefis motoru, ailenizle kullanım konusunda sıkıntı çıkarmayacak olmasıyla gönül rahatlığıyla otomobil alacaklara tavsiye ederim, Otomobilin yolcu kabini sınıfının ötesinde konfor sunuyor, Bu otomobille günlük hayatınızda çok göze batmadan işe gidip gelebilir, poşetlerinizi taşıyabilir, performansın da tadını çıkarabilirsiniz,

Seat Ibiza Cupra’nın yeni nesil versiyonu ile ilgili öğrendiğim ilk şey tasarımının efsanevi tasarımcı Luc Donckerwolke tarafından yapılmış olduğu idi, Bu da beni otomobil ile ilgili olumlu beklentiye sokmaya yetti, Her ne kadar bu isim bir ortaçağ şatosunda yaşayan asil bir vampir kontu çağrıştırsa da bu beyefendi Lamborghini Murcielago, Gallardo gibi müthiş otomobillerin tasarımcısı,

YOLCU KABİNİ KONFORLU

Zaten Yeni Ibiza’ya bu gerçeği bilerek baktığınızda hemen bağlantıyı kurabiliyorsunuz, Keskin ve köşeli çizgileri otomobile hızlı bir ‘süpermini’nin ihtiyacı olan karizmayı fazlasıyla veriyor, Yeni Ibiza gayet güzel bir otomobil ama Cupra versiyonu daha da güzel, Ön tampondaki petek desenli iri hava girişi, tamponun üzerindeki parlak Cupra yazısı otomobile ihtiyacı olan spor duruşu fazlasıyla katmış, Ama bence asıl güzel bölüm arka tamponda gizleniyor, Otomobilin altından geçen havanın yol tutuşa zarar vermeden çıkışını koordine eden iri difüzör ve tamponun ortasına yerleştirilmiş köşeli egzoz çıkışı otomobilin karakterini iyice belli ediyor, Ancak benim asıl hoşuma giden tüm bu tasarım öğelerini, otomobilin sportif karakterini gözümüze sokmadan, onu komik bir şekilde modifiye edilmiş bir cadde otomobili haline getirmeden yapması,

Yani bu otomobille günlük hayatınızda çok fazla göze batmadan işe gidip gelebilir, marketten poşetlerinizi taşıyabilir ve canınız istediği anda da performansın tadını çıkarabilirsiniz, Çünkü otomobilin yolcu kabini, sınıfının ötesinde konfor sunuyor, Parlak siyah kaplamalar, beyaz spor dikişli siyah sportif koltuklar ve tabii ki sportif karaktere sahip göstergeler otomobilin genel konfor ve lüks hissiyatını artıran öğelerden, Müzik sistemi tatminkâr düzeyde ama biliyorum ki bu otomobili satın alan gençler mutlaka sistemi yükseltmek isteyeceklerdir, Çünkü öyle ileri derecede keyifli bir performans yok, Sportif koltuklar yan yükseltileriyle virajlarda insana adeta sıkı sıkı sarılıyor, Süspansiyonun çok sert olmayışı da şehir içi kullanımda konforu artıran ve otomobille uzun saatler geçirilen ağır trafiklerde önemli bir artı olarak ortaya çıkıyor,

Otomobilde keyif veren 1,4 litrelik motoru

Ama tabii ki bu otomobilin keyfi ne koltuğunda ne müzik setinde, Keyfi 1,4 litre hacmindeki motorundan geliyor, 10 yıl önce içinde sürüş keyfi geçen bir cümlede 1,4 litre gibi küçük hacimli bir motoru kullanacağım aklımın köşesinden bile geçmezdi, Ama teknoloji işi buralara kadar getirdi, Tamı tamına 180 beygir güç üreten motor bunu sürücüsüne hissettirmeyi başarıyor, 0’dan 100’e 7,2 saniyede ulaşan otomobil hem süper charger hem de turbo beslemeye sahip, Bu da alt devirlerden itibaren canlı bir sürüş sağlıyor, 7 ileri DSG şanzıman isteklerinizi çabucak karşılıyor, Ancak sistemi manuel olarak direksiyondan kontrol ettiğinizde bazen vitesi indirmek istemeyişi tat kaçırıcı olabiliyor, Otomobilin yol tutuşu gayet etkileyici, Hele XDS adı verilen ve sınırlı kaymalı diferansiyel kilidi gibi davranan sistem sürüş keyfi ve yol tutuşa olumlu katkıda bulunuyor, Ani hızlanmalarda kafadan kayma eğilimine girse de elektronik sistemleri ve duyarlı direksiyonuyla çabuk toparlanıyor,

ARTILAR

Mütevazı, abartıdan uzak sportif tasarım

Yüksek standart ekipman seviyesi

XDS diferansiyel sistemi

Çabuk reaksiyon veren DSG şanzıman

EKSİLER

Manuel kullanımda eğlence katsayısı düşüklüğü

Markanın ülkemizde cazip hale getirilememiş olması

Heyecansız müzik sistemi