Mini Countryman

BMW markayı o kadar güzel güncelleştirdi ve yeniden bu otomobili pop kültürün parçası haline getirdi ki İngilizler artık kendilerini o kadar kötü hissetmiyorlardır diye düşünüyorum, Dört kapılı, dört çeker bir Mini kullanmak ve üstüne üstlük bir de bundan çok keyif almak, Almanların kattığı değeri ortaya çıkarıyor,

Çok ilginç ama otomobil dünyasının efsanelerinden olan Mini’nin hikâyesi 1956’da yaşanan petrol krizi ile başlıyor, BMC, o yıllarda balon tipli küçük Alman otomobillerinin İngiliz yollarını bir anda sarmasından rahatsızlık duyup kendi küçük otomobilini tasarlamaya karar verince Mini doğuyor, 1958 yılında başlayan Mini efsanesi bugün ironik şekilde bir Alman firmasının BMW’nin elinde, Ancak BMW, markayı o kadar güzel güncelleştirdi ve yeniden bu otomobili pop kültürün parçası haline o kadar güzel getirdi ki İngilizler artık o kadar kötü hissetmiyorlardır kendilerini diye düşünüyorum,

TASARIMI FARKLI İÇİ HALEN SAFKAN MİNİ

Geçen hafta Mini Countryman’i kullanırken bu fikrim iyice pekişti, Çünkü dört kapılı, dört çeker bir Mini kullanmak ve üstüne üstlük bir de bundan çok keyif almak, Almanların otomobile kattığı değeri iyice ortaya çıkarıyor bence, Countryman’in tasarımı ilk bakışta Mini, Ama uzun uzun incelediğinizde göze çok hoş gelen farklılıkları var, Mesela ön farlar daha iri ve hafif köşeli bir tasarıma sahip, Geniş ön ızgara otomobile daha güçlü ve maskülen bir hava veriyor, Arka bölümde ise Clubman çizgilerini beklerken yepyeni bir tasarımla karşılaşılıyor, Arka bölümde tasarım yer yer station çizgileri taşıyor, Ama tabii ki otomobili diğer Mini’lerden ayıran en önemli özelliği daha uzun şasesi ve daha yüksek oluşu, Bu da yolcu kabininden kullanım özelliklerine her şeyin değişmesine yol açıyor, Otomobilin içi, özellikle yüksek tavan sayesinde diğer Mini otomobillerinden çok farklı, Çok ferah ve geniş, Bu da aslında çok önemli bir şeye hizmet ediyor, Artık Mini sahibi olmak isteyen ama küçük otomobile yaşamsal olarak sığmakta sıkıntı duyanlar bu Mini’yi çok beğenecek, Özellikle dört kapılı olması çok daha büyük bir kalabalığı bu otomobile yönlendirecek diye düşünüyorum, Çünkü her ne kadar tasarım klasik Mini’den uzak olsa da içi hâlâ safkan Mini, Ama daha ferahı, Göstergeler, uçak kontrollerini andıran şalter düğmeler, turuncu aydınlatma, orta konsola yerleştirilmiş olan hız göstergesi hâlâ insanın gözüne süper görünüyor,

iPhone’u olan, telefonunu ekrandan yönetebiliyor

Üstelik bu otomobilde çok faydalı başka özellikler de var, Mesela iPhone sahibi iseniz özel kit ile telefonunuzu özel bir ekrandan yönetebiliyorsunuz, Firma, otomobilinizi keyfinize göre kişiselleştirebilmeniz için birçok opsiyon sunuyor, Bunlar da Mini ruhuna sadık kalarak dört kapılı ve geniş bir otomobilde bu keyfi yaşamanıza olanak sağlıyor, Cooper S versiyonunda 4All denilen sürekli dört çeker sistem opsiyonel olarak sunuluyor, Bu, çekişi 50×50 öne ve arkaya dağıtan bir sistem, Ancak gereken durumlarda tamamını arkaya veya öne verebiliyor, Henüz Borusan 4 çeker versiyonu getirmiyor ama sistem hafif arazi şartlarında ve kaygan zeminlerde işe yarar gibi görünüyor, Bu opsiyon otomobilin fiyatını yaklaşık 3500 lira artırıyor, Ancak önemli sürüş avantajı sağlayacağı için onu beklemekte fayda var,

Mini Countryman keyifli bir performans sunuyor

184 beygirlik 1,6 motor Ben Countryman’in Cooper S modelini kullandım, 184 beygirlik 1,6 motor çok keyifli bir performans sunuyor, Özellikle otoyol kullanımında ihtiyacınız olduğunda gelişen anlık patlamalar sürüş keyfini artırıyor, Ancak otomobilin yüksek oluşu onu efsanevi Mini sürüş ve yol tutuş keyfinden uzaklaştırıyor, Fakat bu çok rahatsız edici boyutlarda değil,

Çoluk çocukla Mini’li tatil de mümkün

Sonuç olarak görece makul sayılabilecek fiyatıyla bu otomobil çok özel bir müşteri kitlesine hitap ediyor, Sürüş keyfi isteyen, Cooper S kullanmak ama çoluk çocuk tatile de çıkmak isteyen “Mini” insanları için çok tavsiye edilesi bir otomobil,

ARTILAR

Sıra dışı tasarım

Mini duygusunu dört kapılı bir otomobile taşıması

Kokpitin mükemmel tasarımı

Motorun eğlenceli performansı

EKSİLER

Virajlarda yatma hissi

4 çekerin opsiyon olarak sunulması

Yakıt tüketiminin yüksekliği