Peugeot Partner Tepee Outdoor

Ticari araçların baş döndürücü değişimini yıllar önce hayal bile edemezdik, Çok değil bundan 10 yıl önce hafif ticari araç deyince aklımıza ya minibüs ya da pikap gelirdi, Ama artık insanların hafta arası iş, hafta sonu kişisel gereksinimlerini karşılayan çok başarılı hafif ticari araçlar var, Hatırlarsanız daha önce Fiat Doblo’yu yazmıştım, Hatta sonra Fiorino’nun elektrikli versiyonunu kullanmıştım,

Bu hafta da Peugeot’nun Partner Tepee Outdoor versiyonunu anlatacağım sizlere, Tepee adı Amerikalı yerlilerin antik yerleşim merkezlerinin birinden alınmış, Bu otomobil Citroen Berlingo’nun Peugeot forması giydirilmiş hali, Ancak kullandığım araç diğer Partner’lerden öncelikle görsel olarak çok farklı, Önde dev bir hava girişi, daha büyütülmüş tampon dikkatimi çeken ilk farklılık, Ayrıca bu araç diğerlerinden daha yüksek, Açıkçası kendi adıma ön görünümünü çok beğendim, Bu görünüm otomobili bir hafif ticari araç olmaktan çıkarıp adeta bir hafif arazi aracı görünümüne dönüştürmüş,

SANKİ ARACIN DIŞI YERİNE YANLIŞLIKLA İÇİNE TAKILMIŞ

İçine girdiğimizde birçok ilginç özelliği var, İlki bir otomobilde ilk kez gördüğüm tavana yerleştirilmiş hareketli askılar oldu, Görsel olarak sanki otomobilin tavanının dışı yerine yanlışlıkla içine takılmış kayak koyma aparatları gibi duran bu askılar aslında ekstra eşya taşıma şansı veren çok parlak bir fikir bence, Zaten otomobil genel olarak pratiklik ve fonksiyonellik üzerine kurulmuş, Öyle çok göz var ki içinde bir an “İçinde bir şeyimi kaybetsem, herhalde bir daha bulamam” diye düşündüm, Direksiyonun arkasında, göstergelerin hemen üzerinde bulunan alanı bile küçük bir dolap haline dönüştürmüşler, Otomobilin ilginç özelliklerinden biri tıpkı Chrysler Grand Voyager gibi koltuklarının sökülebilir olması, Bu, özellikle büyük eşyalar taşırken ekstra alan sağlayacağı için olumlu bir özellik, Göstergeler ve ön panel, Peugeot’nun geleneksel çizgilerine sahip, Gayet kolay okunuyorlar, fonksiyonellik sıkıntıları yok gibi,

Dört çekeri andıran düğme işe yarıyor

Bu otomobilde 1,6 litre 90 beygir gücünde bir motor var, Ağır şehir içi kullanımı dahil gayet iyi sonuçlar veren bir motor, Tek problem ise 5 ileri şanzıman, Artık 6 ileri şanzımanların yavaş yavaş dizel otomobillerde de standart hale gelmeye başlaması zaman zaman bana 6’yı arattı kullanırken, Otomobil özellikle bozuk satıhlarda hiç ummadığımbir konfor seviyesi sağladı, Ancak virajlarda yüksek ağırlıkmerkezi ve yumuşak sayılabilecek süspansiyonun da etkisiyle yatma eğilimi gösteriyor, Bu nedenle biraz dikkatli kullanmakta fayda var, Aracın adının yanına “outdoor” kelimesini ekleten özellik ise ön konsoldaki dört çeker görünümlü düğme, Aynı özelliği daha önce 3008’de kullanmıştım, Doğru lastik kombinasyonuyla otomobilin kaygan zeminlerde yol almayı başarabilmesini sağlayan iyi düşünülmüş bir sistem, Ama asla dört çeker otomobillerle karıştırılmamalı,

Sürücü yüksek tavanlı bir ev hissi yaşıyor

Sürücü koltuğuna oturduğunuzda insan kendini Cihangir civarındaki yüksek tavanlı evlerden birine gelmiş gibi hissediyor, Otomobilin yüksek tavanında dilerseniz cam opsiyonu da var ama fiyatı biraz yüksek, Aracın içi gayet fonksiyonel ama Peugeot yenilikçi bir şey de sunmuyor, Mesela bu sınıfta artık navigasyon opsiyonu sunanlar var, Ve inanın bana ticaret yapanlar için bu hiç de artık lüks bir opsiyon değil, Sonuç olarak, Peugeot markasının da yarattığı algıyla Partner Tepee Outdoor bu sınıfın biraz daha lüks tarafına doğru kayıyor, Bu sınıftaki rekabet giderek sertleşiyor ve bence bu da müşteriye yarıyor,

ARTILAR

Grip kontrol sistemi

Onlarca dolap ve eşya saklama yeri

Yenilikçi tavan askıları

Etkileyici tasarım

Müthiş yakıt ekonomisi

EKSİLER

Şanzımanın 6 ileri olmayışı

Virajlarda yatma eğilimi

Park yardım sisteminin böyle büyük bir araçta standart olmayışı