Volvo C70

 

Biraz geç kaldık galiba, İstanbul ‘da 1 haftadır aralıksız yağmur yağıyor ve biz son yılların en hoş kabriyolarını yapan Volvo ‘nun son numarası “C70” i bu yağmurlu günlerde sizlere anlatmaya çalışıyoruz,

Gerçi daha önce de söylemiştim galiba, ben kabriyoları güneşin insanın beynini kaynattığı yaz günlernide değil de, sonbaharın ılık, kışın güneşli günlerinde açıp kullanmayı daha çok seviyorum,

40 derecede pişerek binmektense, hafif hatta bazen derin derin ürpererek, üşüyerek kullanmak daha keyefli geliyor bana,

O yüzden de yağmur dışında kabriyo mevsimini kaçırmış sayılmayız herhalde,

Volvo ‘nun C70 ‘i aslında 4 kişilik kabriyoları yeniden moda haline getiren, derli toplu, kaliteli malzeme ve kaliteli işçilikte üretilmesine rağmen “Makul” fiyatlı bir otomobil olarak 90 ‘ların ortasından beri hayatımızda,

Bugün test ettiğimiz C70 ‘in bu yıl piyasaya çıkan ve Volvo ‘nun bundan sonra yapmayı planladığı otomobillerin “Nasıl” olacağı konusunda da küçük tüyolar veren son versiyonu,

Dışardan baktığınız zaman ilk C70 ‘ten bu yana geçirilen evrim açıkça belli oluyor, Düz ve uzun hatlar hafifçe yuvarlaklaşmış,

Ön taraftaki agresif hava biraz yumuşamış, gözler çekikleşmiş, Yandan görüntüde radikal bir değişim olmamakla birlikte ön camın eğimi biraz artmış,

 

Arkadan görünüşte ise çok ciddi bir güzelleşme var,

Otomobil Porsche ‘nin widebody ‘leri gibi yanlardan hafif kabarmış, Çamurluklar genişlemiş, S60 ‘la görmeye başladığımız stoplar C70 ‘e çok yakışmış ve otomobilin sportif karakterini vurgulamış, Metal tavan kapalıyken otomobil tam bir coupe,

Tavan açıldığında ise çok hoş bir kabriyo,

 

 

İçindeki değişimler ise kimine göre olumlu, kimine göre olumsuz olabilir,

Allah biliyor ya, ben S40 ‘da kullanılan ve şimdi artık S60 ‘a geçen yeni orta konsolu çok sevemedim, Evetk biraz ilerici, biraz modern, hatta biraz futuristik ama benim tarzım değil, Ben daha klasikçiyim, O yüzden bu konsola bir türlü ısınamadım, Fakat otomobilin içini ferahlattığı ve arkasındaki boşlukla sürücü ve ön yolcuya oldukça geniş yer sağladığı da bir gerçek, Ben ine de bir spor otomobilin içine itiş kakış binmeyi tercih edenlerdenim kimse kusura bakmasın,

Bunun dışında malzeme her zaman olduğu gibi kaliteli, Deri koltuklar sportif, rahat,

Direksiyon simidi tüm Volvo ‘larda olduğu gibi ele iyi oturuyor, Her şey çok ergonomik zaten, En güzeli ise arkada gerçekten iki kişilik daha yer olması,

 

Müzik sistemi oldukça iyi, Havalandırma iyi, Ekstra donanım yeterlinin fevkinde,

Volvo C70 ‘i sürekli hep üstü açık olarak kullandım,

Tavan 30 saniyede tam otomatik olarak açılıyor, Aynı sürede kapanıyor, Çok rahat,

Tavan açıkken otomobilin görüntüsü çok güzel, Bazıları gibi arka taraf çok uzun, ön taraf çok kısa görünüp, kabriyonun sportif havasını azaltmayan çok dengeli bir tasarımı var,

 

 

EN GARİP TARAFI DİZEL OLMASIYDI

C79 Cabrio ‘nun en garip tarafı dizel olmasıydı bana göre,

Artık dizel kabriyolar da yapıyorlar, Nedense?

Bunda 2 litrelik 5 silindirli bir turbo dizel vardı, 177 beygir güç ve 400 nm tork üretiyordu,

Yeterli mi?

En, fena değil, Tork çok çok iyi de, beygir biraz daha olabilirdi, Son sürate uluşması biraz zaman alıyordu, Ama ara hızlanmalarda çok başarılıydı,

Bu motorla üstü açık olarak 210 kms sürate kadar çıktık, Otomobil kabriyo olmasına rağmen hayli rijid, Volvo bu işi çok çok iyi beceriyor,

Otomobilin yol tutuşu da gayet güzel, Ben özellikle kendini spor zanneden otomobillerde arkadan çekişi daha çok sevmeme rağmen, önden çekişli C70 oldukça sportif bir karaktere sahipti, Viraj tepkileri önden çekiş hissi uyandırmıyor, keyfi kaçırmıyordu,

Frenler ise otomobilin en başarılı yönüydü, Alışıncaya kadar tehlikeli olacak kadar iyi frenlere sahip olduğunu itiraf etmem gerek,

C70 seçilen lastiklerden olsa gerek üzeri açıkken hayli lastik sesi alıyordu,

Ancak üzeri kapandığında yalıtımın iyiliği beni şaşırttı, İçerde tık olmadığı gibi, dizel motorun sesini bile duymuyordunuz, sanki benzinli bir motora sahip gibiydi,

Volvo C70 bana göre 4 kişilik kabriyoların en güzellerinden biri,

Fiyat kalite orantısında da çok başarılı, İkinci elde de BMW ile birlikte en çok rağbet gören kabriyo,

Üstsüz seviyorsanız, Şayanı tavsiye,

 

Artılar

Ekonomik motor

Frenler

Çok güzel görünüm

Arkadan görünüm

Malzeme ve işçilik kalitesi

Müzik sistemi

Kapalıyken çok sessiz

 

Eksiler

Açıkken çok fazla lastik sesi

Fazla modern orta konsol

Japonlaşmış ön görünüm