Volkswagen Touareg

 

Rahşan ‘la son Touareg denememiz, Kemerburgaz ormanlarında çamura saplanmak ve bir traktör tarafından kurtarılmakla bitmişti,

Rahşan Hanım kızımız o gün çektiği ıstırabı unutmamış olacak ki, bu kez "Yeni" Touareg ‘i bana "Yaz sıcağının kavurduğu" günlerden birinde getirdi,

Ama hesaba katmadığı şey, ağustos ayında bile İstanbul ‘u terketmeyen yağmurdu, Yine de bu testi kazasız belasız atlattık, Batmadık, Saplanmadık, Rahşan çamurlara girip ayakkabısının tekini kaybetmek zorunda kalmadı,

Allah biliyor ya, eski Touareg ‘i nedense pek sevememiştim, İyi otomobildi, hoş otomobildi, kaliteli otomobildi ama bir "Uyumsuzluk" hissediyordum nedenini bilmeden,

Belki de yakın akrabası Porsche Cayenne ‘in içindeki zerafetin Touareg ‘de olmamasındandı bu his,

Bu kez yeni Touareg ‘e gecenin bir vakti bindiğim için dışına pek dikkat edemeden içine oturdum, Yemin ederim çok ama çok şaşırdım,

Otomobilin iç dizaynında beni rahatsız eden ne varsa, VW dizaynırlarını da rahatsız etmiş olmalı ki, hepsini değiştirmişler, Siyah ahşapla, alimiyumun muhteşem bir kombinasyounu uygulamışlar, Kumanda düğmelerini, çok ama çok şık hale getirmişler,

Kusursuz bir bilgi ekranı koymuşlar,

Off road özelliklerinin kontrolünü çok daha kolay ve kullanışlı hale getirmişler,

Direksiyonu neredeyse her şeyi kontrol edecek düğmelerle donatmışlar,

Koltukları şıklaştırmışlar, İyi bir müzik sistemi yerleştirmişler,

Gösterge panelini Audi ile Porsche arasında bir havaya sokmuşlar,

Ve dört dörtlük bir iç mekan yaratmışlar,

Şu kadarını söyleyeyim, Cayenne ‘den çok daha güzel olmuş, Audi Q7 ‘den çok daha sempatik,

Otomobilin geri vitese alındığında devreye giren kamera Mercedes S Class ayarı,

Gece sürüşlerinde ise uzun farları karşıdan gelen olunca kısaltan özelliği ise üst sınıfa has bir özellik,

 

 

 

 

UYDUDAN GÖRÜNTÜ ALIYORMUŞ GİBİ

Bir de anlamadığım bir şey vardı, Otomobili park ederken sanki uydudan görüntü alıyormuş gibi tepeden bir görüntü gliyor ve dört yanınızda ne olup bittiği ekrana yansıyor, Nasıl olmuş çözemedim, Sormaya da utandım,

YENİ PANJUR VE ÖN FARLAR ŞIK OLMUŞ

Otomobilin içini bu kadar beğenince inip bir de dışını dolaştım,

Basit bir estetik operasyonla, bir otomobilin bu kadar değişmesi şaşırtıcı,

Yeni ön panjur eskisinden çok daha şık, Panjurun alt tarafa uzanan bölümü ve çamurluklardaki hava girişleri Cayenne havasını güçlendiriyor,

Ön farlar çok daha şık olmuş ve VW ‘nin yeni rizayn konseptine çok daha uygun, Farlardaki led çerçeveler ise VW-Audi ‘nin zaten alameti farikası halinde,

Yandan görünüşte de Touareg ‘den çok Porsche Cayenne havası ağır basıyor,

Arka tarafta da yine VW ‘nin yeni stop grubu var, Altındaki egsozlar ise yine Cayenne havasını güçlendiriyor,

Şu kadarını söyleyeyim, VW logosunu kaldırın yerine Porsche logosunu koyun kimse yadırgamaz,

 

 

DİZEL OLDUĞUNU TORKU GÖSTERİYOR

Motor ise harika bir dizel, Daha doğrusu dizelmiş çünkü ne sesinden, ne gücünden dizel olduğunu anlamak mümkün değil,

Çalıştırldığı zaman Dizel vuruntusu yok, Ne dışardan, ne içerden duymuyorsunuz,

Ama torktan hissediyorsunuz çünkü müthiş bir torku var motorun,

3 litrelik V6 motor 240 beygir gücünde, Tork ise akılalmaz, Tam 550 nm,

Yeterliden öte bir motor,

Zaten kullanırken de sanki 8 silindirli bir otomobil kullanıyorsunuz hissi veriyor,

220 kms sürate rahatça çıktığımda 250 ‘yi de görecekmiş gibi bir hali vardı,

Sürüş dinamikleri açısından da kuzeni Porsche Cayenne ‘e çok benziyor,

Müthiş bir yol tutuşu var, Viraj alırken bir SUV ‘de değil bir spor otomobilde gibi hessediyorsunuz kendinizi,

Bu arada yeni Touareg ‘le bir ilk de yaşadım ve hayatımda ilk kez 8 ileri şanzımanlı bir otomobil kullanmış oldum,

Bu şanzımanın iki faydası var, Birincisi vites geçişlerini hemen hemen hiç hissetmiyorsunuz, ikincisi müthiş bir yakıt tasarrufu sağlıyor,

 

Yeni Touareg ‘i çok ama çok beğendim,

Fiyatı ise donanım ve kalitesine göre çok iyi, 76 bin euro,

Tabii merak ettiğim bir şey de yok değil, Bu fiyata bu otomobil varken Cayenne ‘i ve hatta Q7 ‘yi kim niye alacak!

ARTILAR

İç donanım

Yol tutuş

Motor gücü ve tork

Yakıt tasarrufu

Motor şanzıman uyumu

İç mekan sessizliği

Kalite fiyat orantısı

EKSİLER

Frenler daha iyi olabilirdi

Jantlar