Alfa Romeo Mito

 

Alfa Romeo Mito ‘yu tip olarak çok beğendiğimi, bana eski Alfaları hatırlattığını daha önce yazmıştım,

Ancak o gün denediğim Mito ‘nun çok önemli bir sorunu vardı,

Üzerindeki dizel motor bir Alfista ‘ya Alfa Romeo kullandığı hisini vermek çok uzaktı,

Güçsüz ve torksuz motor otomobil kullanma keyfini ortadan kaldırıyordu,

Alfa ‘dan bu kez "Bakın bu da var" demek için olsa gerek "Yonca Yapraklı" bir Mito QV yolladılar,

Mito QV ‘yi görünce aklıma ilk gelen Alfa Romeo ‘nun 145 Quadrifoglio ‘su oldu,

145 1,7 16 valvole ‘nin abisi olarak piyasaya çıkmıştı, 2 litre motoruyla 150 beygir güç ve müthiş bir sürüş keyfi veriyordu,

O otomobilden o kadar etkilenmiştim ki, Mito QV ‘nin direksiyonuna o beklentiyle oturdum,

Beklentimin karşılanıp karşılanmadığını merak ediyorsanız aşağıdaki satırları sonuna kadar okuyun,

 

Mito ‘nin dış görünümünün çok güzel olduğunu daha önce yazmıştım,

Çok da küçük olmayan bir küçük otomobil olarak yuvarlak hatlarıyla çok çekici bir tasarımı vardı,

Önden ve arkadan görünüşü bana göre kusursuzdu,

Stoplar tam bir İtalyan izlenimi veriyor, Ferrari 599 ‘u hatırlatıyordu,

Ön farlarda hafif bir Mini Cooper izlenimi olsa da, tasarım gerçekten kusursuza yakındı,

 

İçerde de bu izlenim aynen devam ediyordu,

Tapik Alfa hatları, göstergelerdeki İtalyanca yazılar, otomobilin direksiyonuna oturduğunuz anda sportif bir hisse kapılmanıza neden oluyordu,

Dash board kaliteli plastik, metal, deri karışımıydı,

Göstergeler ve bunların ışıklandırılması İtalyan zevkini yansıtıyordu,

Sınıfının ve fiyatının ötesinde bir iç mekan kalitesine sahipti,

Bir eksik bulmak mümkün değildi,

 

Bunları zaten daha önce yazmıştık, Bu kez farklı olan motordu ve asıl amacım Mito ‘nun "Ödüllü" 1,4 litrelik turboşarjlı motorunun otomobile neler kazandırdığını görmekti, Çünkü bu hacimden 170 beygir elde etmişledi, Bakalım bu nasıl bir 170 beygirdi,

Hemen söyleyeyim bu motoru daha önce denediğimiz dizel motorla kıyaslamak bile mümkün değil, Otomobile bambaşka bir tat vermiş,

Ama,,,,

Otomobilseverlere şunu söyleyeyim ki, bu küçük hacimlerden büyük beygir güçleri elde etme arzusu hiç bir anlam taşımıyor, Asla ve asla gerçek bir güçlü motor duygusu vermiyor,

Ne yazık ki, Mito QV de bu durumdan vareste değil,

170 beygirlik motor beklentileri bir miktar karşılasa da, Alfa Romeo hissini vermekten uzak,

Nedenini anlatayım,

İlk hızlanmalar gerçekten kusursuz,

Sıfırdan yüze 7 saniye cıvarında çıkıyor, Ancak daha sonraki hızlanmalar ne yazık ki, aynı derecede başarılı değil,

225 nm ‘lik tork, otomobili 220 kilometre olan son sürate çıkarmakta hayli zorlanıyor, 120 kms süratten sonra otomobil baygın bir hale geliyor, Döşemeyi delen ayağınıza rağmen otomobil çok ağır hız kazanıyor,

Bun karşın otomobilin yol tutuşu gerçekten müthiş,

4 amortisörde de bulunan sensörler yol durumu ve yanal g"leri anında denetleyerek otomobili yol koşullarına uyduruyor, Bu da Mito ‘nun virajları sanki bir ray üzerindeymişçesine başarıyla almasını sağlıyor,

Viraj içinde yapılan frenlerde bile otomobilin yok tutuşu bozulmuyor,

Amortisör ayarları, farklı hava koşullarında yol tutuş kalitesini hemen hemen aynı tutuyor,

Keza Mito QV ‘nin frenleri de çok çok başarılı, Frenler hıza bağlı olarak güçleniyor, Sizin frene basma derecenizi ayarlayarak emniyetli bir frenaj sağlıyor,

Ölçmedim ama fren mesafesinin çok başarılı olduğunu görmek için ölçmeye gerek yok,

Sonuç olarak şunu söylemek mümkün,

Alfa Mito QV dizel olana göre çok çok daha keyifli bir sürüş sunuyor, Ancak motorun bir miktar tork sorunu olduğunu düşünüyorum, Fakat 1,4 litreden fazlasını beklemek de ayıp,

25 bin euroluk fiyatıyla orantılı bir kalite, güç ve sürüş keyfi veriyor,

Ama ben yine de bu kadar küçük motorları sevmiyorum,

Erişilebilirlik Araçları