Toyota Land Cruiser Prado

 

Toyota Land Cruiser serisinin iki otomobilinin de radikal bir yenilenme operasyonuna maruz kaldığını öğrenince önce Prado’yu kullanmak istedim, Bundan birkaç yıl önce benzinli versiyonunu kullandığım Prado’yu çok ama çok beğenmiştim, Prado, kesinlikle bir çok rakibi gibi sırf gösteriş olsun diye arazi aracı kılığına sokulmuş bir araç değil,  Prado, arazi kabiliyeti çok yüksek bir araç,

 

Toyota’nın arazi araçları konusundaki başarısı herkesin malumu, Özellikle Land Cruiser  hem prestijli hem de yüksek arazi kabiliyetli bir otomobildir, Ben Land Cruiser’lerin sıradışı arazi kabiliyetlerine birçok yol şartında tanık oldum, Ama  kuşkusuz en etkileyici olanı standart lastikler ve standart süspansiyonla Dubai çöllerindeki kum tepelerinde bu araçların yüksek performansını izlemektir, Zaten bu otomobiller için Arap pazarı çok önemlidir,

Prado, birçok rakibi gibi sırf gösteriş olsun  diye arazi aracı kılığına sokulmuş bir araç değil, Gerçekten arazide çok ciddi kabiliyet  gösterebilen ve bunu yaparken da konfordan ödün vermeyen bir otomobil,

 

 

Ancak bu  otomobillerde, Japon otomobillerinin çoğunda hâkim olan ve yıllardır tüm otomobil  basınının eleştirdiği bir problem var: Malzeme kalitesinin düşüklüğü! Gerçekten de çok  dayanıklı, güçlü ve uzun ömürlü motorlar üretip bunları şık tasarımlarla süsleyen  Japonlar malzeme kalitesi ve yolcu kabini tasarım fakirliğinden yeni yeni kurtuluyorlar,

 

 

 

Prado ile geçirdiğim haftanın ardından şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, bu problem de  artık tarihe gömülmek üzere,

Ama önce dış tasarımdan başlayayım değerlendirmeye,  Açıkçası dış tasarımdaki değişiklik bir estetik operasyondan çok daha ileri  gidememiş, Özellikle önden bakıp bunun yeni Prado olduğunu anlamak için uzman olmak gerek,  Ön ve arka çamurluklardaki hafif şişirme operasyonu otomobile daha maskülen bir  hava vermiş ve bu benim çok hoşuma gitti, Otomobilin yolcu kabinine yansıyan değişikler ise dış tasarımdan daha cesurca ve radikal, Prado’nun yolcu kabini tamamen değişmiş, Ve sanki bir teknoloji yağmuruna tutulmuş otomobil,

 

 

 

JBL markasını taşıyan  Dolby Surround müzik sistemi otomobilin en önemli artılarından, Müzik sistemindeki hard diske yüklenmiş olan Grace Note bilgi bankası sayesinde araç yüklediğiniz tüm  CD’leri tanıyor ve hemen hard diske kaydediyor, Arka yolcular için tavana  yerleştirilmiş uzaktan kumandalı ve LCD ekranlı multimedya kit aracın artılarından,

Sonuç olarak eğer gerçekten araziye de çıkacaksanız Land Cruiser Prado, Toyota’nın  bu konuda herkesin üzerinde uzlaştığı arazi kabiliyetine  sahip, Bu otomobili tavsiye  ederim,

 

 

 

 

Bagajda iki koltuk daha var

Özellikle kalabalık ailelerin çok hoşuna gidiyor 7 koltuklu otomobiller, Prado’nun dev  bagajında iki ekstra  koltuk saklanıyor, Kapandıklarında tamamen kaybolmaları büyük  avantaj, Elektrik kontrollü olmaları da ekstra kolaylık sağlıyor,

 

 

Otoyolda bir parça isteksiz

Prado’nun 173 beygir gücünde 3,0 litrelik dizel motoru 5 ileri otomatik şanzımanla  kontrol ediliyor, Araç, otoyolda ani hızlanmalarda bir parça isteksiz davranıyor, Şehir  içinde ise otomobilin yüksek torku devreye girip bu açığı hissettirmiyor,

 

 

 

Adeta no-frost buzdolabı

Ben hayatımda bu kadar çabuk ve gerçekten bu kadar fazla soğutabilen bir araç  buzdolabı görmedim, Bir şişe içeceği yarımsaatte ciddi ciddi soğuk kıvama getirebiliyor, Derinliği ile de 6 kutu içecek alabiliyor, Bu özellik otomobilin en gerekli özelliklerinden,

 

 

Artılar

Dolby Surround ses sistemi

3,0 litre motorun arazide çok işe yarayan yüksek torku

Gerçek arazi performansı

Yolcu kabinindeki onlarca teknolojik cihaz

7 koltuk olması

Eksiler

Çok da güncellenmeyen dış tasarım

Yüksek fiyat

Şanzımanın 5 ileri olması

 

Fotoğraflar: Rahşan Gülşan