Peugeot 308 CC

 

Peugeot, Türkiye ‘ye gelen ithal otomobiller arasında çok uzun yıllardır en başarılılarından biri,

Tabii bu başarı temelsiz değil,

“Yahudi Mercedes ‘i olarak nam salan bir dönemin şahane otomobili 504 ‘ten bu yana Peugeot ‘nun Türkiye ‘de sağlam bir tabanı var,

Hele hele 205 serisi ile gençler arasında öyle bir sevildi ki, o gençler büyüyünce de Peugeot ‘tan vazgeçemediler,

Bugün hala küçük modelleri ile gençlerin orta ve büyük modelleri ile de yaşça biraz daha büyüklerin favorileri arasında,

Tabii bunda ikinci elde fazla değer kaybetmemesinin ve hemen alıcı bulmasının da etkisi var,

Peugeot ‘nun “Kabriyole” modellerinin geçmişi de çok eskiye daşanıyor ve her zaman farklı, arzulanan üstsüz otomobiller yapıyor Peugeot,

Benim hatırladığım ilk Cabriolet Peugeot ‘lar 204 ‘lerdi, O zaman için Alfa Romeo Guiletta ‘yı andıran ve onun kadar güzel olan bir otomobildi,

Sonraki efsane Cabriolet Peugeot ‘lar ise hiç kuşkusuz 205 Cabriolet ‘lerdi,

Uzun yıllar tahtından kimse indiremedi 205 cabriolet ‘yi, Sonra 306 Cabriolet geldi ama 205 ‘inki kadar başarılı olamadı,

Ve ardından önce 307CC ve son olarak da bugün sizlere tanıtacağım 308 CC, Yani Coupe cabriolet arzı endam etti,

Aslına bakarsanız 307 CC ile 308 CC birbirine çok benzeyen iki otomobil,

 

PININFARINA İMZASI VAR

Ancak 308, Peugeot ‘nun giderek güzelleşen dizayn anlayışını açıkça ortaya koyuyor, Ön farlar, çamurluk önüne yerleştirilmiş dikey sis farları ve 307 ‘nin yatay stoplarının yerini almış dikey, ledli stop lambaları çok şık,

Otomobilin dizaynı hemen hemen mükemmel, Kaput çizgisini devam ettiren fazla yatay ön cam sanki uzay çağıdan gelmiş gibi,

Otomobil genel olarak bilim kurgu filmlerindeki benziyor desek hata yapmış olmayız, Zaten Peugeot ‘nun bu yeni dizaynının arkasında Pininfarina var,

KATLANABİLEN BİLEN BİLGİ EKRANI FRANSIZ İŞİ

308 CC ‘nin iç dizaynında da fazlaca bir sorun yok,

Göstergeler gece ve gündüz çok şık, Sporcu bir hali var, Koltuklar rahat, Arkada gerçekten oturulabilecek iki kişilik yer mevcut,

Dashboard şık, Katlanabilen bilgi ekranı tipik Fransız işi, Ama doğrusunu isterseniz otomobilin genel havasına pek uymamış,

Uygunsuz bir diğer unsur ise otomobilin içindeki led sayaçlarda ve havalandırmada kullanılar kavuniçi ışıklı ledler, Hiç hoş görünmüyor,

Gerisi ise gayet iyi, Deri kalitesi, çok da fazla kullanılmamamış olan plastiğin kalitesi, metal deri uyumu çok başarılı,

YOL TUTUŞ KUSURSUZ DEĞİL

Peugeot 308 CC yolda da çok çok iyi,

140 beygir güç veren 1,6 litrelik yüsek basınçlı turbo motor ilk hızlanmada biraz zorlansa da gayet başarılı, Otomobili 200 kms sürate kadar rahatça çıkarıyor,

Yol tutuş kusursuz değil,

Otomobil yüksek hızla girilen sert virajlarda önden biraz kayıyor, Onu toparlarken arka biraz salınıyor, Ancak ilginçtir, herhalde otomobilin tavanı bagaja girince ağırlık dengesi değişiyor olmalı ki, umulanın aksine tavan açıkken yok tutuş daha iyi gibi geldi bana, Frenler çok çok iyi,

30 YAŞ ALTINDAKİ HERKES

Otomobilin üstü kapalıyken hayli sessiz, Tavan açıldığında ise içeriye giren rüzgar beklediğimden az, Ön camın aerodinamik başarısından olsa gerek,

308 CC bence başarılı bir otomobil,

30 yaş altındaki herkes, 30 yaş üzerinde ise özellikle kadırlar için iyi bir seçim olabilir,

70 bin TL ‘yi aşan fiyat ise böyle bir otomobil için normal sayılır,