Mazda MX5 klasik olma yolunda ilerliyor

Sağlam ve iyi otomobiller üretmekten başka bir iddiası olmayan, bir de Wankel motoru otomotiv endüstrisi içinde canlı tutma görevini üstlenen ilk üreteci olan Mazda ‘nın otomobil endüstrisinde bir devrim yaratacağı, kaybolmakta olan bir sınıfı otomobilseverlere yeniden kazandıracağı kimin aklına gelirdi,

 

Ama Mazda bunu yaptı, Yapan ise bugün size anlatacağımız MX 5 modeli oldu, Ya da Amerika ‘da ilk piyasaya çıktığındaki adıyla “Miata”

Mazda 1989 yılında Miata ‘yı Amerikan, aynı otomobili MX5 koduyla Avrupa pazarına sürdüğü zaman işi bilenler açısından çok önemli bir devrim gerçekleşiyordu,

1960 ‘larda Dünya ‘yı kasıp kavuran “Roadster” rüzgarı Triumph, Austin Healey, Lotus gibi İngiliz otomobilleriyle zirve yapmış ama 1970 ‘lerin ikinci yarısında rüzgar durmuştu,

Otomobilseverlerin hastalığı haline gelen roadsterler artık üretilmiyordu,

Oysa çok keyefli otomobillerdi,

Küçük boyları, küçük motorları ama çok iyi güç ağırlık dengeleri vardı, Keyif otomobilleriydi,

Ama zenginleşen dünyada kabriyole GT ‘ler vardı, Küçüklere yer yoktu, Ya da üreticiler öyle zannediyordu,

Ta ki, Mazda 1997 yılında Miata ‘yı, ya da MX ‘i üretene kadar,

Otomobilin elle açılıp kapatılan bir soft top ‘ı, 1,6 litrelik motoru vardı, Ağırlık dengesi müthişti, Ön ve arka tekerlerleke yüzde 50-50 dağıtılmıştı, Açılıp kapanan farlar Mazda ‘nın 3 serisinden alınmıştı, İki kişilik, müthiş bir otomobildi, Hard top ‘ı ise ayrıca satılıyordu,

1997 yılına kadar üretimde kaldı ve 400 binden fazla sattı,, Sonra yerini ikinci jenerasyonu bıraktı, Hatlar hemen hemen aynıydı, Sadece yeni farlar sabitti, Stoplar biraz şıklaşmıştı,

2, nesil 2005 ‘te bitti, Ve bugün fotoğraflarını gördünüz üçüncü nesile geçildi,

 

Üçüncü nesil MX 5 hala ilk günkü çizgilerini koruyor, Bu da otomobilin bir klasik olması yolunda önemli bir unsur,

Modern teknolojinin unsurları klasik çizgilere eklemlenmiş,

Farlar biraz daha çekik, Ön panjur biraz daha büyük, Çamurluklar biraz daha şişik,

Sis farları bence şık olmamış, MX 5 ‘e nedense Opel ‘in speedsterinin havasını vermiş,

Arka stoplar ise güzelleşmiş, Çift egzos sportif vurguyu arttırmış, Büyük jantlar, yakışıklı görünüyor,

Şunu belirteyim: MX5 ‘den her kullandığımda büyük keyif aldım, Bu otomibili kullanacak yaşım geçti ama yine de içinde olmak güzel bir his,

Bence BMW ‘nin Z4 ‘üne çok iyi bir alternatif,

Lotus ‘un Elise ‘i Türkiye ‘de satılmadığı sürece bence rakipsiz,

20 yaş genç olsam hiç düşünmeden bir tane edinirdim,

 

Eski soft top daha iyiydi

Üçüncü nesil eskilerin aksine katlanabilir bir hardtopla satılıyor,

Ancak şunu söylemeliyim ki, eski soft top çok daha iyiydi ve kolay kullanılıyor,

Hadr top elle açmak için çok ağır, İki kişi gerektiriyor,

Otomotik açılma seçeneği ise yine biraz uğraş verilmesini istiyor,

Bence tam olmamış, Ancak yine otomobil o kadar keyifli ki, bu küçük sıkıntıyı dikkate almaya değmez,

 

Çok keyifli bir sürüş sunuyor

Motor ise vasat, Tam anlamıyla vasat, 2 litrelik motorun müthiş bir performansı yok, Biraz daha güç istiyor otomobil, İlk hızlanmalar başarılı ancak son sürate erişmek hayli zaman alıyor, Ara hızlanmalar da başarısız,

Şanzıman motor uyumunda kayda değer bir sorun yok, Zaten motorun gücü sorun yaratacak düzeyde değil, Şunu söylemeliyim ki, tiptronik kullanımda çok daha keyili bir sürüş elde ediyorsunuz, Çünkü motor biraz devirli kullanınca daha iyi sonuçlar veriyor,

Ancak bütün bunlara rağmen MX5 yolda çok keyifli,

Ağırlık dengesi mükemmel olduğu için, virajlarda çok çok başaralı, Arka hafif savruluyor ama çok kolay toplanıyor, Sürüş keyfi olarak üzerie çıkacak çok az otomobil vardır, Bu fiyata ise herhalde yoktur,

Çift egzosla arkadaki sportif vurgu güçlenmiş

MX5 arkadan görünüşündeki basitliği ortadan kaldırmış, Yeni stoplar çok şık, Çift egzos sportif vurguyu güçlendirmiş,

Bagaj kapagındnın sonundaki hafif yükselti işlevsel mi bilmiyorum ama görüntü olarak güzel,

 

Ciddi tasarım harikası

Hardtop katlanıp bagaja girdiği zaman bile bagajda hayret verecek kadar geniy bir yer kalıyor,b Bu boyutta bir otoobilde tavan bagajdayken bu kadar geniş bir yer görmek şaşırtıcı,

Ciddi bir mühendislik harikası diye düşünüyorum,

 

Yeni direksiyon simidi sportif havayı azaltmış

İçerde ise büyük değişiklikler var,

MX5 ‘i safkan bir roadster yapan basitlik gitmiş, Çok fonksiyonlu bir direksiyon simidi, üç kollu direksiyondaki spor otomobil havasını azaltmış,

Müzik sistemi ve havalandırma başarılı,

Göstergeler ise çok çok iyi, Sert koltuklar uzun yol için ideal,

 

Ne ses var, ne de güç var

Motor küçük ama nedense çok komplike, Fakat performansından tatmin olmadığımı söylemem gerek, Biraz daha güç istiyor, Motorda görüntü var, Ama ne ses var ne de güç, Bu görüntü neye yarıyor alamadım doğrusu,

FOTO GALERİ İÇİN TIKLAYINIZ