Tam bir rüya otomobil

Bugün size anlatacağım otomobil herhalde otomobil tarihinin en güzel otomobillerinden biridir,

Tam bir rüya otomobildir,

Onun adı Jaguar E Type ‘dır ve gerçekten çok ama çok güzeldir,

Jaguar ‘ın bir önceki spor otomobili XK 150 ‘nin yerine alan E Type 1961 yılından 1975 yılına kadar aralıksız üretimde kalmış, ilk günden son güne çok az değişiklikle güzelliğini ve çağdaşlığını korumuş ender otomobillerden biridir,

14 yıllık üretim kendi içinde üçe ayrılır,

1961 ‘den 1968 ‘e kadar üretilen otomobiller Seri 1 olarak tanımlanır, Bunların en güzel ve en değerli olanları ise ilk 500 otomobildir, Çünkü bunların ön kaputları üzerlerindeki çok şık deri kayışlarla bağlanırdı ve dayanıksız olduğu için bundan hemen vazgeçildi, Fakat bugün en zor bulunan E Type ‘lar bunlardır,

Seri 1 müthiş bir başarı yakaladı, 7 yılda 38 bin adet üretildi,

Hepsinde Jaguar ‘ın 3,8 litrelik sıralı 6 silindirli motorları vardı,

Sadece 1962 yılında yarış amaçlı çok az sayıda yapılan "Low drag coupe" ve 1963 yılında yine çok az sayıda "Light weight coupe" biraz farklıydı, Gövdesinde ve diğer arçalarında bolca aliminyum kullanılar LW Coupe ‘nin motoru 265 yerine 300 beygir üretiyordu,

Seri 2 ‘de de pek fazla değişiklik olmadı, Otomobilin içine biraz daha şık ve kullanışlı parçalar geldi, Teknolojik yenilenmeler motora ve otomobile yansıtıldı,

Motor seçenekleri ise ikiye çıktı, Hem 3,8 hem de 4,2 motorlar vardı ama her ikisi de 6 silindirliydi,

Seri 2 2 yıl üretimde kaldı ve toplam olarak 18 binden biraz fazla piyasaya verildi,

Ardından bugün bolca bulunan seri 3 geldi,

Seri üçte otomobilin boyutları da biraz büyümüştü,

İçine ise 5,3 litrelik 12 silindirli bir motor yerleştirilmişti, İçi diğerlerinden oldukça farklı, daha kaliteliydi,

Ancak yine de 4 senelik üretimi 15 binde kaldı, Otomobil artık eskimişti ve piyasa E Type ‘a doğmuştu,

1975 ‘te E Type yerini XJ-S ‘e bırakıp piyasadan çekildi,

Bu efsane otomobil bugün hala en çok aranan otomobiller arasında,

Çok temizleri 200 bin dolara kadar alıcı buluyor, Oysa bu otomobil piyasaya ilk çıktığında 2500 pound civarında bir fiyata satılmıştı,

E Type ‘in 2 kişilik olanı, 2+2 olanı ve her bir de kabriyolet olanları her üç seride de bulunabiliyordu,

Bu otomobilin her üç serisini de kullanmış biri olarak şunu söyleyeyim,

Seri 1 en heyecan verici olanı, Ancak benim boyutumda biri için içine sığmak mümkün değil, Direksiyon ağzıma girecek gibi oluyor,

Seri 3 ise hem en geniş hem de 12 silindirli motoruyla çok keyifli,

Şunu de söyleyeyim eğer bir E Type ‘in arkadan fışkıran 4 egzozundan çıkan o müthiş sesi duymamışsanız, kulaklarınız motor sesi duymamış demektir,