Audi’den

En güvenli otomobil hangisi diye ha babam test yaparlar,

Bunların hepsi "Crash test" denilen çarpışma testleridir,

Ben bu testlere hiç bakmam,

Çünkü bana göre önemli olan "Çarpışmamaktır"

Bu yüzden benim için en güvenli otomobil "Çarpışmayan", "Yoldan çıkmayan" "Frene basınca duran" otomobildir,

Bir kere çarpıştınız mı, ne olacağını kimse bilemez,

Bu yüzden de ben "Güvenli otomobil" listemin başına hep "Audi" yazarım, Çünkü Audi kolay kolay yoldan çıkmaz, basınca durur,

Çok severim Audi ‘yi, Çok da kullanmışlığım vardır, Son RS 6 ‘mdan ayrılırken çok üzülmüşlüğüm de,

Bu hafta denediğimiz otomobil Audi ‘nin "En son numarası"

Audi ‘ciler bu otomobile A5 Sportback demişler ama ben buna A5,5 demeyi daha uygun buldum, Hatta beşbuçuktan altı bile denebilir,

Audi A5 dışardan orta bölüme kadar A5 ‘in neredeyse aynısı, Ortadan arkaya doğru A6, Arkadan bakınca ise bambaşka,

Biraz Mercedes ‘in CLS ‘si gibi, Sportif bir sedan, Bunun farkı hatchback olması,

A6 ‘dan biraz daha ince, biraz daha zarif, Bizim kullandığımız araçtaki jantlar da çok şık,

 

İçimde ise çok fazla bir değişiklik yok,

Tipik Audi,

Hatta kusura bakmasınlar ama fazla Audi,

Otomobilin dışındaki sportife yakın çizgi otomobilin içine taşınmamış,

Zaten Audi bunu pek yapmıyor,

Otomobillerin dışı değişiyor, içi değişmiyor, Bu iyi mi kötü mü bilemedim,

Çünkü otomobilinizi yenileseniz bile bunu siz içerden görmüyorsunuz ama dışardakiler görüyor,

Hani evi yıkıp yeniden yapıyorsunuz ama eski mobilyaların yüzünü değiştirip devam ediyorsunuz gibi, Tabii bundan memnun olan tutucular da yok değil,

A5 ‘in içi A6 ‘ya fazlasıyla benziyor, Sadece MMI sisteminin vites kolunun arkasındaki kontrol düğmesi, şimdi ön konsolun ortasına gitmiş ve bence yanlış olmuş, Çünkü eskisini kullanmak çok daha kolaydı,

Bu biraz zor olmuş, Galibe yeni A4 ‘te de oralarda olacak bu düğme,

Bunun dışında A5 ‘in içinde çok bir yenilik yok, Deri koltuklar güzel, Renkler şık, Göstergeler bildik Audi, Sadece arkada oturanlar için tavan biraz daha alçak, diz mesafesi biraz daha az, Hatchback olduğu için haliyle biraz daha tıngırtılı,

Kullanım ise müthiş,

Şunu söyleyerek başlayayım, 2 litre turbo motor şahane,

Doğuş Otocular FSI motorlara, şirketin sahibine atfen "Ferit Şahenk İnjection" lakabını takmışlardı, Bu bir de turbolu, 211 beygir güç veriyor,

Bu motor aslında Audi ‘nin çok bildik bir motoru,

İlk A4 ‘lerde görmüştük 1,8 litreden 150 beygir güç verenini,

Giderek gelişti ve 211 beygirlik 2 litrelik bir motor oldu, Gerçekten de süper bir motor, Eğer vaşi bir sürüce değilseniz başka motora gerek yok, 3 litre dizel kadar tork vermiyor belki ama çok çok yeterli,

Ama bir sorunu var, Devirli kullanımda hayli fazla tüketiyor, Hani neredeyse bir 8 silindir kadar, Elastikiyet fena değil ama 140 kms süratten sonra hızlanma biraz zayıf,

Ama şehir içinde çok çok iyi,

 

Bunun dışında yol tutuş dehşetli, Tipik Audi, Sanki asfalt yolda değil de, rayda gidiyor gibi, Çizgisini asla bozmuyor, Viraj limitleri çok yüksek, Viraja giriyor, girdiğinden daha iyi çıkıyor,

Tabii bu A5 ‘e özel bir durum değil Audi ‘ye özel bir durum,

Frenler de gayet iyi, Kuru havada yaptığım denemelerde başarılı fren mesafeleri elde ettim, Kazık frende bile en küçük bir sapma, savrulma olmadı,

Doğrusu her Audi gibi bu da gayet iyi bir otomobil, Üstelik fiyat kalite oranlamasında çok da başarılı,

Denediğimiz bu otomobil 67 bin euro, Tek dezavantajı tam anlamıyla rakibi yok, BMW ‘nin GT ‘si gelinceye kadar tabii, 

 

Fazla led çok sevdiğim bir şey olmaktan çıktı

Audi her ne hikmetse bu led işini çok sevdi, Önce ledli stoplar yaptı, İyiydi, Hoşumuza gidiyordu,

Sonra işin cılkını çıkardı, Stoplara led çerçeveler koydu, Eh, gece uzaktan fena görünmüyordu, Sonra ön farların altına kavisli ledler yerleştirdi,

Otomobil çalıştığı anda bunlar yanıyor, Hem de büyük bir güçle,

Vallahi ben bu kadar fazla ışığı sevmiyorum, Amerika ‘da zenciler yapardı böyle şeyler otomobillerine, Ağırbaşlı, oturaklı otomobillere bu kadar led bence yakışmıyor,

Bu yazıyı Bild ‘de falan yazıyor olsam beli Audi yöneticileri okur düzeltirlerdi ama Türkiye ‘de yazınca pek etkisi olmayabilir, Ama Doğuş Oto bunu çevirip Almanya ‘ya yollayabilir,

Bagaj

A5 ‘in bagajı beklediğimden hayli büyük, Ciddi ciddi bir bagajı var, İçindeki fila çok işlevsel, Bagajı ayırabiliyor, içerdeki malzemenin savnulmasını engelliyor, Yükleme eşiği de düşük, Hanımefendilerin ağır bavullarını indirip kalıdırırken beyefendilerin belinin kayma riskini minimuma indiriyor,

Orta konsol

A5 ‘in içi diğer Audi ‘lerle hemen hemen aynı, MMI dümsenin orta konsolun üzerine alınması yanlış olmuş, Bir sorun da içerdeki plastik oranının artmış olması, Bunun dışında gayet şık, Kalitede hiç bir sorun yok, Elektrikli el freni de orada, Yokuşta kalkış için kullanacağınız el freni de,

Jantlar

Denediğimiz otomobilin jantları çok şıktı, Sanki Maserati gibi, Benzer jantları Quattroporte ‘te görmüştüm, Jantlar A5 ‘in 4 kapılı modelinin sportif havasını oldukça arttırmış, Lastikler de geniş ve çok iyi duruyor ama bu kadar geniş lastiğe ihtiyaç var mı bilmiyorum, Herkes geniş lastiği iyi bir şey zanneder, Ama bence değildir, Onu de söyleyeyim,

 

Erişilebilirlik Araçları