Kyoto’yu imzalayan devlet Prius’a vergiyi indirmeli

Vallahi de billahi de, Toyota ‘nın meşhur hibridi Pirius ‘u test etmeye karar verdiğimde, Hükümetimizin benzine yapacağı muhteşem zamdan falan haberim yoktu,

Dünyanın en pahalı benzinini kullanan ülke olmamız, Dünyanın en pahalıdan daha pahalı akaryakıtını kullanmamıza engel değilmiş, öğrendik,

Tam da zamanında elektrik benzin karışımı Pirius ‘u denedik,

Toyota Pirius ilk çıktığı(1997) günden bu yana çevreci mesajlar vermek isteyen herkesin otomobili, Çok havalı, çok yeşil görünmek isteyenler, başta "Sosyal sorumluluk sahibi Holywood sakinleri olmak üzere, Pirius kullanıyorlar,

Şu ana kadar toplam 1,5 milyona yakın Pirius satılmış vaziyette ve bugün size anlatacağım araç Pirius ‘un 3, nesil otomobili,

Ve tek kelimeyle şahane,

Bu otomobili kullanırken kendimi çok farkl, çok ayrıcalıklı hissetğimi söylemem gerek,

Pirius ‘un dıştan görünüşü, önceki iki neslin devamı olduğunu gösterecek kadar tutucu, bilimkurgu filminden çıkmış hisi verecek kadar avangard,

Dışardan bakınca bilimkurgu filminden çıkmış gibi görünen Pirius ‘un içine binince bilim kurgu filminden çıkmıy gibi değil, bilim kurgu filminin içine girmiş gibi oluyorsunuz,

Çünkü Pirius ‘un içinin hem görüntüsü hem de özellikleri tam bilimkurguluk,

Oldukça geniş, oldukça rahat olması özellikten sayılmaz bile,

Asıl olay kullanımda sundukları,

Müthiş bir dijital gösterge paneli var,

Otomobilin her şeyini gösteriyor, Tek sakıncası gözünüz fazla takılıyor çünkü çok eğlenceli, Dikkat dağıtacak kadar informatif ve eğlenceli,

Multimedya sistemi akıl dışı,

Çaldığınız CD ‘leri hafızasına kaydetmesi başlı başına bir özellik, Navigosyunu, bluetooth ‘u süper, Navigasyonda Türkiye yok ama herhalde ithal edilirken yüklenecek,

Bunlara karşın ses sistemi çok yetersiz, Ama bir JBL opsiyonu var, Ekstra olarak tabii,

Deri koltuklar çok hoş, Aracın ağırlığından tasarruf etmek ve geri dönüşüm oranını arttırmak için için olsa gerek içerde bol miktarda plastik var ama çok olumsuz bir hava yaratmadığı gibi otomobilin futuristik havasına uyuyor,

Çok geniş camlar otomobili çok aydınlık yapmış, Arkada bile çift camla geriye süper bir bakış açısı kazandırımış,

Anahtarsız giriş ve anahtarsız çalıştıma gibi özellikler de mevcut,

Ancak yine de alışmayan için, yani benim için garip bir otomobil,

Çünkü otomobil "Çalışmıyor"

Yani kontak düğmesine bastığınızda ekran aydınlanıyor, göstergeler görünür hale geliyor ama hiç bir ses seda yok, Ayağınızı frenden çekince otomobil harekete geçiyor, Önce bir panikliyor insan, "Ne oluyor yahu, Kayıyor muyuz, biri mi itiyor" diye, Oysa devreye giren elektrik motorları sıfır emisyon ve sıfır gürültü ile otomobili harekete geçiriyor,

Belirli bir hıza gelinceye kadar 1,8 litrelik 136 beygirlik motor devreye girmiyor, Gaza yüklenirseniz benzin motori hemen devreye giriyor, İsterseniz power moduna alıp patlamalı motoru hep devrede tutabilir veya elektrik moduna geçip benzinli motoru hiç çalıştırmadan sadece akülerle 2 kilomete civarında yol katedebilirsiniz,

Gazdan ayağınızı çektiğiniz anda otomobilin aküleri kendini şarj etmeye başlıyor, fren yapınca şarj oranı artıyor,

Çok acayip, çok karmaşık bir sistem,

Pirius, seri paralel olarak adlandırılan tam hibrid bir otomobil, "Seri paralel" ne demek diye sormayın, Bilmiyorum, Öyle bir şey işte, İyi bir şey,

Pirius çok acayip, Sürekli bir şeyler oluyor, Bir motor çalışıyor, bir duruyor elektrik motoru çalışıyor, Bir şarj ediyor, bir hepsi birden çalışıyor, Otomobilin beyni sürekli faaliyette, Bunca faaliyetin sonucu olarak otomobil 100 kilometrede sadece 3,9 litre yakıyor,

Benim test ettiğim sürede ise otomobil 100 km ‘de sadece 2,5 litre yaktı, Nasıl oldu ben de anlamadım,

Pirius 45 litrelik deposuyla 1200 kilometre yol gidiyor,

Otomobilde benzinli motor 137, elektrikli 2 motor 80 beygir güç üretiyor,

Torklar ise hayli düşük,

Sürüş sorunsuz, Yol tutuş başarılı, Diresiyon ise çok ilginç, Otomobil savrulduğu zaman saçma sapan bir hamle yapmınızı engelleyip, otomobili kendi düzelten bir sistem yapmışlar,

Emisyon ise yok gibi, Rakam vermeyeyim de benzer motor hacmindeki diğer otomobillerin üçte biri kadar diyeyim anlayın,

Pirius ‘un tek olumsuz tarafı fiyatı,

49 bin avroluk fiyat yüksek, 3,5 litrelik Camry ile aynı fiyat, Avensis ‘ten 20 bin lira daha pahalı,

Yani çevreci olmanın bir bedeli var,

Bu da bize has bir durum,

Türkiye ‘de bilinçli yönetimler olsa bu otomobillerin vergisi düşürülür, Ülke uzun vadede hem çevre kirliliği, hem de petrol ithalatında büyük avantaj sağlar,

Ama bizde böyle şeyler olmaz,

Çevreyi düşünüyorsanız cezasını ödersiniz,

 

 

 

BEĞENDİKLERİM

Dış görünüm

İç tasarımın müthiş inovatif ve avangard olması

Üç boyutlu göstergeler

Sessizlik

Geniş iç hacim

Çevrecilik duygusu

Multi medya sistemi

Yakıt tasarrufu

Direksiyon sistemi

 

BEĞENMEDİKLERİM

Ses sistemi

Biraz fazla tangırtı tungurtu var özellikle bagaj bölümünde

Süspansiyon sert

Orta konsolun tasarımı biraz daha iyi olabilirdi