Sanki ortadirek işadamı için otomobil yapmışlar

Bu hafta Renault Fluence denemek gibi bir niyetim yoktu,

Çünkü gözüm epeydir Renault Megane Coupe ‘deydi,

Sadece tipinden ötürü,

Çünkü yeni Megane Coupe son zamanlarda tipini en beğendiğim otomobil diyebilirim,

Bir dizay bu kadar mı güzel lur, bir otomobil önden, arkadan yandan , sağdan, soldan tepeden bu kadar mı güzel görünür,

Bu yüzden de “Bu hafta bir Mgane Coupe deneyelim” diye başladım haftaya, Çok heyecan verici görünüyordu, Bir zamanların Renault 5 turbolarından izler taşıyordu, Gençlerin hayallerine Renault ‘yu tekrar sokacak gibi duruyordu,

Ancak kötü haberi Rahşan Gülşan verdi,

Eldeki Megane Coupe ‘lerin tamamı küçük dizel motorluydu,

Doğrusu kullanmak istemedim,

Hni şöyle en azından 2 litre turbo motorlu şöyle 200 beygir civarı bir şeyler olmalıydı ki, Megane coupe ‘nin tadını çıkarabileyim, 1,5 litrelik dizel motorla Megane Coupe hakkında yazmak istediğim güzel şeyleri yazamazdım,

Bunun üzerine bari bu hafta iyi bir aile otomobili deneyelim dedik ve Renault ‘nun en yenisi Fluence üzerinde karar kıldık,

Fluence ‘ı daha önce fotoğraflarda görmüştüm sadece,

Tipi biraz FİAT ‘ı anımsatmıştı, Minyon bir sedan gibi görünmüştü gözüme,

Yanılmışım,

Kapının önnü hayli irice bir otomobil geldi,

Önden görünüşü fena değildi, Yandan dalgalı hatları havalıydı, Arkadan ise dev ebattaki stop lambalarıyla çok güzel görünüyordu,

Büyük ön farlar ve altındaki sis farları da oldukça şıktı, Kaputun ve ön camın eğimi oldukça sportif bir görüntü arzediyordu Alt taraftaki geniş havalandırma ızgarası Laguna havası estiriyordu,

Fluence aslında biraz komprime edilmiş Laguna Sedan gibiydi,

Doğrusunu isterseniz Fluence ‘ın içine girince dışındaki “Ferahlık” biraz azaldı,

Ön tarafı benim gibi irice sürücüler için dar demesem de, yeterince geniş değildi,

Ancak iç mekan kalitesi oldukça iyiydi, Kullanılan plastik kaliteli, deri bölümler şıktı, Elbette muhteem bir deri kalitesi yoktu ama bu fiyata daha iyisini zaten veren de yoktu, Göstergeler son derece şıktı ve gece aydınlatması bu şıklığı daha da öteye taşıyordu,

Havalandırma çok iyiydi, Müzik sistemi yeterliydi,

Arka taraf ise önden daha iyi geldi bana,

Diz mesafeleri genişti, Yan camlarda ve arka camda entegre perdeler vardı, Otomobil arka yolcu bölümü sürücü bölümenden daha ferahtı, Sanki “Orta direk işadamı” için makam otomobili yapmışlardı,

Fluence ‘ın 1,5 litrelik dizel motoru 105 beygir güç üretiyordu,

Yüksek tork sayesinde oldukça yeterli bir motor izlenimi verdi,

Tek sorunu biraz fazlaca olan gürültüsü ve bu gürültüyü içeri alıyor olması, Fluence ‘ın bence tek olumsuz özelliği buydu,

Bunun dışında kullanımda çok keyifli, Yol tutuş enfes, Otomobil virajlarda ciddi üst limitlere sahip, Savrulma, kopma yok, Yol tutma konusunda Megane ‘dan çok daha başarılı,

Frenler de sorunsuz, Yağışlı havada denemiş olmama rağmen başarılı duruş mesafelerine sahipti,

6 ileri vitesli şanzıman yüksek torka uyumlu, Sık vites değişimi gerekmiyor, Makul bir elastikiyeti var, Tabii otomatik olsa daha iyi olurdu,

Doğrusunu isterseniz Renault Fluence ile ilgili çok net bir izlenim söylemem mümkün değil,

Geniş rahat, ekonomik, konfor düzeyi yeterli,

45 bin TL civarındaki fiyatı makul, Yine de içimden bir ses “Daha iyi olabilirdi” diyor,

Şimdi heyecanla elektrikli Fluence ‘ı bekliyorum,

 

En tepedeki başlığın altı

 

Renault Fluence beni şaşırttı, Fotoğraflarda görndüğünden daha büyük, irice bir otomobil, Laguna Compact Sedan gibi, Ancak benim gibi 1 metre 90 santim boyunda olanlar, bir de kışlık kıyafetle sürücü bölümünde biraz daralabilir, Ama benden size söylemesi benim bi halime bakmayın, Otomobil kullanırken asla palto falan giymeyin, Çünkü bu kılık kullanma kabiliyetinizi azaltır, Ben sağım solum tutulduğu için soğukta daha beter olmayayım diye kapı açıkken böyle oturdum, Yoksa asla bu şekilde otomobil kullanmam,

Arkadan görünüün yanındaki resim altı

Fluence ‘ın arkadan görünüşü şahane, Dev ebattaki stoplar çok şık,Tampon gövde birleşimi çok sportif bir hava vermiş, Sanki İtalyan çizgilerine sahip bir Fransız gibi,

Bagaj resim altı

 

Fluence ‘ın genel genişliği bagaja da yansımış, Geniş bagaj üç iri bavul alır, Bagajın yükleme eşiği de düşük, Eşya koyup almak gayet kolay,

konsol resim altı

Otomobilin içinde temiz bir hava hakim, Deri plastik kombinasyonları başarılı, Az olan ahşabın renk seçimi güzel ve plastik plastik durmuyor, Müzik sistemi başarılı, Senfoni dinlemek için değil ama pop müzik için yeterli, Müzik sisteminde CD çalar da mevcut, Vites koluyla sizin aranızda görünen minik şey ise navigasyon sisteminin uzaktan kumandası, İlk kez böyle bir şey gördüm, Haliyle kullanmayı beceremedim, Tabii bunda benim teknoloji özürlü olmam da etkili olmuş olabilir,

Havalandırma ise çok çok başarılı,

ORTADAKİ KUTU

Renult Fluence ‘ın motor seçenekleri hayli fazla, 1,5 dci dizellerin gücü 85 beygir ile 105 beygir arasında değişiyor, Tavsiyem 105 beygir olan, 1,6 benzinli motorlu olanların gücü ise 110 beygir,

1,5 dizel motor yakıtı koklayan cinsten, 100 km ‘de 6 litre civarında yakıt tüketti ki, genelde gaza yüklendiğim halde,

1,5 litrelik motor bu otomobili gayet iyi götürüyor, Bu otomobille çıkabildiğim en yüksek sürat 190 kms oldu, Yan rüzgarlardan fazla etkilenmeyen, başarılı bir yol tutuşa sahip olduğunu söylemeliyim, Tek sorunu motorun biraz gürültülü olması,

ARTILAR

Dış görünüm başarılı

Oldukça büyük bir otomobil

İç mekanda kalite hissi var

Stoplar ve farlar çok güzel, Farların aydınlatması da iyi

Jantlar yakışmış,

Frenler başarılı

Havalandırma iyi

Arkası çok çok rahat

=EKSİLER

 

Motor gürlütüsü

Kabin içine fazla gürültü giriyor

Navigasyonu çözemedim,

Cruise control çok kullanışsız, Bu kadar kötüsü 70 ‘lerde kaldı,

Koltuklar biraz daha vucüdu sarabilirdi, Çok düz olmuş