İçi güzelleşen Range Rover şimdi havaya girmiş!

Range Rover çok “Havalı” bir otomobil olmuştur hep,Nedenini hiç anlamadığım bir havaydı bu, ta ki, bu arazi aracına Alman eli değene kadar,

Çünkü bana göre 80 ‘lerin sonuna kadar, Land Rover müthiş bir arazi aracıydı ama Range Rover sadece “Havadan” ibaretti,

Bir otomobil ya da bir arazi aracı değil, bir sorunlar yumağıydı,

Hele hele Türkiye şartlarına hiç ama hiç uygun değildi,

Gençliğinde bu tip otomobillere meraklı biri olarak Range Rover ‘ı hiç ama hiç sevmezdim,

Bana göre arazi aracı değil, zenginlerin oyuncağıydı,

Sonra Japon Honda ile Rover ‘ın işbirliği başladı,

Bu durum Range Rover ‘ı da etkiledi, Otomobilin sorunları azalmaya başladı,

Ardından BMW ile Rover işbirliği başlayınca Range Rover tam anlamıyla şahane bir otomobil haline geldi,

Bana göre 2003 Range Rover ‘in en önemli dönüşümüdür,

Bugün hayran olduğumuz Range Rover, öncekilerden hem kalite, hem de dizayn olarak çok yukarılarda ortaya çıktı,

Ve bunu takiben 2005 yılında bugün testini okuyacağınız Range Rover Sport ‘un ilk jenerasyonu küçük kardeş olarak arzı endam etti,

Bence Range Rover Sport, sürüş dinamikleri açısından range Rover ‘a oranla çok daha iyi bir otomobil,

İçinin biraz daha küçük olması ve lüks askesuarların daha az olması dışında, her açıdan daha iyi bir otomobil,

Bugünkü testimiz, Range Rover Sport ‘un dışının hafif, içinin ağır bir biçimde makyajlanmış, otomobilcilerin değiyimişle “Face lift” yapılmış hali,

Otomobilin dışında çok fazla bir değişiklik yok,

Farlar ve tamponda hafif bir değişim var, Ön ızgara tamamen değişmiş, Yandaki hava ızgarası biraz daha şıklaşmış, Arka stoplar değişmiş,

Ama asıl değişim içinde,

Bir süre bu otomobilin Spercharged modilini kulllandım, İnanılmaz sürüş özelliklerine karşın sevemememin tek nedeni iç dizaynındaki “Çirkinlikti”

Makyajlanmış ve içi tamamen deeğişmiş olan bu yeni Sport ‘a binince “Madem bu kadar güzel olabiliyordu bunu niye baştan yapmadınız” diyesim geldi,

Çünkü bir öncekinin içi ne kadar çirkinse bununki o kadar güzel olmuş,

Orta konsol Abi Range Rover ‘inkine benzemiş, Gerçekten iğrenç olan ve Renault 12 ‘den aparma gibi duran iğrenç yeşil dijital saatin yerine şık bir saat konmuş, Ortada kazulet gibi duran ama hiç bir işe yaramayan ekran işlev azanmış, Artık radyo, Navigasyon gibi her türlü olay oradan idare ediliyor, Geri vites kamerasının ekranı da orada, Koltuklar, kapı kolları, direksiyon ve aklınıza gelebilecek her türlü iç mekan donanımı upgrade edelmiş,

İnanılmaz bir değişim geçirmiş,

Artık Range Rover Sport ‘un içi abisinden geri kalmıyor ve hem kalitesini hem fiyatını hakeder bir hale gelmiş,

Test ettiğimiz araç Range Rover ‘da daha önce kullanılan 2,7 litrelik dizel motorun yerine alan yeni nesil 3,0 V6,

Şunu söyleyeyim, bu motor varken, bu araç başka motorla alınmaz,

6 silindirli biturbo dizelin verdiği güç 245 beygir ve inanılmaz bir torku var: 600nm, Üstelik çok daha zayıf olan eski motordan yüzde 9 daha az yakıt tüketiyor, CO2 emisyonu da aynı oranda daha düşük,

Düyük tüketimin ve düyük emasyonun nedeni ise yüksek tork,

Bu motor Sport ‘un eski V8 benzinli motorundan daha iyi,

Tabii Jaguar ‘dan apartılmış motorlu Supercharged V8 hala var ve artık 400 değil 510 beygir, Zate motor hacmi de 4,2 ‘den 5 litreye çıkmış, ama ondan bulup da deneyemedik, V8 dizel de yine mevcut,

Sport ‘un sürüş dinamiklerinde eskisine oranla büyük değişim yok,

Yol tutuş yine dört dörtlük,

Viraj kabiliyeti otomobillerden aşağı değil, Aktif süspansiyon sayesinde otomobil salınmıyor, yan yatmıyor,

Müthiş güvenli bar hali var,

Frenler de iyi ancak Supercharged ‘ın Brembo ‘larındaki frenler gibi değil,

Otomobilin arazi performansı da süper, Ancak bizimkinin lastikleri araziye uygun değildi, Buna rağmen fotoğraflarda gördüğünüz görüntüleri elde edebilecek kadar iyi işler yaptık,

Başka bir arazi aracı olsaydı büyük ihtimalle çamura saplanırdık, Testi yaptığımız yer tam bir bataklıktı,

İşin özü Range Rover iyi bir otomobili daha iyi ve içini çok daha şık bir hale getirmiş,

Test ettiğimiz premium donanımlı 121 bin avroluk fiyat ise çok da ucuz sayılmaz, Ama heketmediğini söylemek zor,

 

Otomobil arazide hayli başarılı, Ancak şunu asla unutmayın arazide lastikleriniz araziye uygun değilse otomobil ne olursa olsun yolda kalırsınız,

Range Rover Sport ‘un yüksek torku sayesinde biz kalmadık ama bunda benim arazi deneyimim de etkiliydi,

Sport ‘un arazide ön ve arka yaklaşma açıları göründüğünden daha başarılı,

Yeni nesilde otomobilin elektrik aksamı suya karşı daha dayanıklı hale getirilmiş ve dizelin avantajı elektrik sistemine de yansıtılmış,

Marter de epey bir yükseltilmiş,

Ancak otomobilin arazi aracı olarak kullanılabilmesi için diferansiyel kilitlerinin biraz daha kontrol edilebilir olmasını tercih ederdim, Fazla otomasyon delikanlıyı bozuyor,

Taii yine de Rahyan fotoğrafları çekerken hayli eğlendi, Biraz daha gaz verseydi, büyük ihtimalle şu sıralarda hala ormanda kurtarılmayı bekliyor olurduk,

Asfalt lastikleri arazide zor anlar yaşattı, Ancak otomobilin kaymasını kontrol edebilirseniz büyük bir keyifle fizik kurallarıyla oyun oynuyor, otomobili dans ettirip, dönmeyecek şerlerden dönmesini sağlayabiliiyorsunuz,

Şunu da biliyorum ki, bu otomobili alanların yüzde 99,9 ‘u asla bir tip maceralara giriymeyecek ve bu otomobilin göreceği en sert koşul asfalttaki delikler ve çukurlar olacak ki, emin olun anlar ormandan daha tehlikeli,

Yeni Range Rover Sport ‘un orta konsolu çok çok şık olmuş, Eski ilkel ve işlevsiz konsolun yerine bunu niye başta koymamışlar anlamıyorum,

Orta konsolun kol dayama bölümün altında çok geniş bir depo var, Burası buzdolabı olarak da opsiyonel olarak alınabiliyor,

 

ARTILAR

V6 turbodizel motor muhteşem

İçi çok çok güzel olmuş, Eskisiyle karşılaştırmak mümkün değil,

Dışardaki makyajın abartılmaması iyi olmuş, 3 yıl önce bir dünya para verip alanlar kendini çok kötü hissetmez,

Ses sistemi hayli başarılı

Yol tutuş ve genel sürüş dinamikleri çok çok iyi, Ağırlık transferi başarılı,

Çok emniyetli bir hali var

 

EKSİLER

 

Dışına oranla iç hacim küçük,

orta konsol çok geniş

koltuk ayarları yanda ve eliniz kapıyla koltuk arasında sıkışıyor

direskiyondaki kumandalar afilli ama aynı oranda işlevsel değil