Artık kadınların da arzulayacağı bir Ferrari var

Ferrari ‘ye olan derin sevgimi hehalde bilmeyen kalmadı,

Galiba son 20 yılda yapılan Ferrariler arasında kullanmadığım Ferrari de,

Arkadan motorlu 12 silindirliler (512 ve 512 M), önden motorlu 12 silindirliler (456GT, Maranello ve Scaglietti), ortadan motorlu 8 silindirliler (355, 360, 430) derken şimdi de karşımıza önden motorlu 8 silindirli bir Ferrari çıktı ki; Ferrari hikayesinde hiç görmediğimiz bir şeydi,

Ferrari ‘nin 458 İtalia ‘dan önce Ferrariseverlere armağan ettiği California modern zamanlarda yapılmış önden motorlu ilk 8 silindirli Ferrari, (Biraz bilgi vereyim, Tarihte ilk imal edilen Ferrari 1940 yılında Enzo Ferrari tarafından yapıldı, Aslında bir Alfa Romeo ‘dan çevrilmişti ve önden motorlu 1,4 litrelik bir 8 silindir motora sahipti ve 72 beygir güç veriyordu, Son sürati de 170 km/s civarındaydı)

California ‘nın tek özelliği bu değil elbet, California 1980 ‘lerin başında piyasaya cıkan ve benim en hoşlanmadığım Ferrari olan Mondial ‘den sonra bir "numarası" olmayan tek Ferrari,

"Daytona ne?"diyenleriniz olabilir, Daytona ‘nın numarası vardı: 365,

Daha doğrusu 365 GTB ‘ye Daytona deniyordu,

Otomobili sevdim mi, çenem düşüyor, kusura bakmayın, Lafı çok da uzatmadan California ‘yı anlatayım biraz,

Her şeyden önce California dış görünüm olarak galiba mevcut Ferrari ‘ler arasında "En güzeli"

Çok şık, çok zarif hatları var, Eski nesil Ferrarileri hatırlatan çizgiler ve siluet genelde olduğu gibi Pininfarina ‘nın eseri,

Otomobilin dış görünüşü önden ve yandan kusursuz,

Arkadan ise kusurlu,

Onu ilgili fotoğrafta anlatırım ama bu kusur kadı kızı kusuru kabilinden görülebilir,

California üstü açıkken de, kapalıyken de güzel, Ancak havası her iki durumda hayli değişiyor,

Fotoğraflarda gördüğünüz bu güzelliği bize daha fazla anlatmama gerek yok,

Geçelim içine,

Calfornia ‘nın içi de dışı kadar güzel, İdeal kadın gibi,

Bizim test ettiğimiz araçta "Daytona" dikişli koltuklar vardı ki, bu koltuklar bütün Ferrari ‘lere inanılmaz bir güzellik katıyor,

İç mekanın tamamı deri kaplı, Arada metaller ve metal görünümlü plastikler var ama kaliteleri kusursuz,

Müzik sistemi müthiş,

 

Göstgereler digital ve analogun çok şım bir kombinasyonu,

İç dizayn diğer Ferrarilerden bir miktar farklı, Biraz daha basit gibi ama şık, Çok şık, Sanki bir Hermes çantanın içine girmiş gibi oluyorsunuz, Direksiyonun verdiği his de çok güzel,

Ancak F1 şanzıman bu kez beni biraz şaşırttı, Gri vitese alıştığımız küçük kolla değil, Aston Martin ‘lerde olduğu gibi bir düğmeye basarak geçiyorsunuz, Orta konsoldaki üç düğmeden biri geri vites, biri otomotiğe geçiş, diğeri ise hızlı kalkış için,

Otomobil hsapta 2+2 ama hesapta, Arkaya birinin oturması mümkün değil, Ama bagaj hemen hemen olmadığı için buraya çanta falan koyabilirsiniz,

Orta konsolda çok şık havalandırma kontrolleri ve cam açıp kapama ve otomobilin üzerine açıp kapama düğmeleri var, Otomobilin damını açmak ve kapamak çok kolay, Ancak cam açma düğmelerini kullanımı biraz zor,

Yine söyleyebileceğim şudur ki, kusursuz bir iç mekan,

Kontağı çevirip "Engine start" düğmesine basınca güçlü, vahşi ama diğer modellere oranla abartısız bir gürültü kopuyor,

Müthiş bir duygu,

Direksiyonun sağındaki kolu çekiyor, direksiyonun sağındaki butonu en üst seviyeye getiriyor ve ortadaki "Launch" düğmesine basıyor ve gaza yükleniyorsunuz,

Müthiş bir cayırtı ile otomobilin arkası savruluyor yan yan ileri atılıyorsunuz,

İşte Ferrari duygusu bu,

Ama şunu söyleyeyim bu otomobil ne bir 430 ne bir 599,

 

4300 CC ‘lik motor 460 beygir güç veriyor ama bu oldukça efendi bir güç, Çok keyifli ama abartılı değil,

Yerli yerinde bir güç, 1759 kiloluk otomobili iyi bir performansa ulaştırmaya yeten bir güç,

Sıfırdan yüze 4 saniyeye ve 310 kms ‘lik son sürate hiç kimse kötü diyemez,

California, şimdiye kadar kullandığım Ferrariler arasında günlük kullanıma en uygun olan ve en konforlu Ferrari,

Süspansiyon oldukça yumuşak, Sport modunda bile rahatsız edici değil,

Otomobilin önü de, altı da yerden yeterince yüksek, Eğimlerde diğer Ferrariler gibi ‘sürttüm ‘ korkusu yaşatmıyor,

Al altına tepe tepe kullan bir otomobil,

Yol performansı da müthiş,

Motor önde olmasına rağmen ağırlık dengesi oldukça başarılı, Buna bağlı olarak viraj performansı da, İnanılmaz dönüyor, Yanlıyor ama hiç de bozulmuyor, Hemen çizgisine geri dönüyor,

Herkesin kullanabileceği bir Ferrari,

California ‘nın bende uyandığırdığı izlenim şu,

"Bu tam da kadınlara uygun bir Ferrari"

Bunu denemek için eşimi de California ‘yla bir tura davet ettim,

kendisi spor otomobillerden nefret eder, Ferrarileri görmek bile istemez,

Ama California ‘ya hiç itiraz etmeden bindi, Yol boyunca "Bu ne rahatsız qotomobil, Nasıl biniyorsun bunlara, Böyle otomobil mi olur? Hadi dur ben inicem? Oh sonunda geldikr mi?" gibi anlam veremediğim cümleler kurmadan oturdu,

"Hımm, rahatmış" bile dedi ki, kulaklarıma inanamadım,

Kitapları çok satarsa acaba kendine bir tane alır mı?

Arada bir de ben çalar gezerim,

ARTILAR

Önden görünüş

Yandan görünüş

Yerden yükseklik

İç mekan kalitesi ve şıklığı

Egzos sesinin makul düzelde olması

Günlük kullanıma uygunluğu

Müzik sistemi

Jantlar

Viraj kapasitesi

Şanzıman

EKSİLER

Arkadan görünüş

335 bin avroluk baz fiyat