Bu fiyata bu lüks başka otomobilde zor bulursunuz

Çok çok eski zamanlarda Mektebi Sultani ‘de okurken Beyoğlu ‘ndaki mektepten, “aşağı okul” dediğimiz Ortaköy ‘deki mektebe yemek taşıyan bir “Yemekhane arabamız” vardı,

Açık mavi bir Skoda ‘ydı,

Tekerlekleri çarpık durur, içe basardı, Dev kuşhaneler yüklendikçe açılır, düzelirdi,

Eski zamanlardı, Dalan Belediye Başkanı olmamıştı, Ergenekoncu hiç olmamıştı, Hal Eminönü ‘ndeydi, Ambarlar Sirkeci ‘de, Taryabaşı açılmamıştı, Kamyonetlerin çoğu Skoda ‘ydı,

Skoda hem Türkiye ‘nin hafif yükünü taşırdı, hem de çarpık bacaklı kadınların ortak adıydı,

Skoda uzun yılllar böyle kaldı, Doğu blokunun en batılı kamyonetiydi,

Sonra duvarlar yıkılmaya yaklaşınca ortaya Skoda ‘nın Favorit diye bir otomobili çıktı,

Şaşırdık, Bacakları çarpık değildi, Son derece hoş bir otomobil bile sayıbalirdi o zamanlar için,

Skoda adıyla pek uyuşmuyan güzel bir otomobildi,

Sonra duvar yıkıldı, Varşova Paktı yalan, Skoda Alman oldu,

Volkswagen, Çeklerin bu efsane markasını satın aldı,

Ve Skoda ‘nın evrimi başladı,

Bugün sizlere anlatacağım Skoda Superb bu evrimin son halkası,

Yukarıda bahsettiğim Skoda ‘lardan o kadar uzakta ki, büyük bir ihtimalle ağzı olup konuşsa akrabalığı bile inkar eder ve “İsim benzerliği” der,

Skoda Superb aslında modelin 2, nesli,

İlk Superb Passat ‘ın birebir kopyasıydı ama oldukça lükstü,

Ancak bu kez tasarım olarak da Volkswagen ‘den oldukça farklılaşmış bir otomobil söz konusu,

Yeni Superb ‘in dış tasarımı oldukça şık, Octavia ‘yla aynı aileden olduğunu gösteriyor ama otomobilin kalitesi dışardar bile farkediliyor,

Şık xenon farlar, uzun kasa, enfes arka tasarım ve stoplar, geniş camlar, Sanki L model bir BMW veya Mercedes gibi uzun arka kapı, Sanki bir Skoda değil de, bir audi duruyor karşımızda, Boya bile çok kaliteli,

Otomobilin içinde de aynı kalite hissi devam ediyor,

Koltuklar deri değil ama iyi bir kumaş kaplı, Otomobilin iç mekan geniyliği akıl alır gibi değil, Arka koltuklarda diz mesafesi hemen hemen S Klass bir Mercedes veya BMW 7 serisi kadar, Yani şoförlü kullanılabilecek bir otomobil, Zaten yapanlar da öyle düyünmüş olmalı ki, arka koltukta da önünde de kontrol göstergeleri var,

Şoför mahalli tam Alman işi, Kaliteli, yeterince şık, fonksiyonel,

Deri direksiyonun tuşesi çok hoş, Direksiyon üzerinde çeşitli kumandalar da mevcut, Ancak biraz karışık,

Direksiyon fıldır fıldır dönüyor

Göstergeler gayet şık, Ortadaki multimedya ekranı dokunmatik, SD kart takıp şarkı yüklemeniz ya da fotoğraflarınıza bakmanız mümkün, Navigasyon da aynı şekilde yüklenebiliyor,

Ekran rengi, Skoda ‘nın kurumsal rengi olan yeşil,

Aynı ekranda otomatik pak sistemi de var, Bunun nasıl çalıştığını ben çözemedim ama Rahşan çözmüş, Yeri belirleyince otomobil kendi kendine park ediyor, Bana biraz garip geldi, Direksiyon kendi kendine fıldır fıldır dönüyor,

Ben kullanmayı beceremedim ama herhalde basit bir sistem olmalı ki, Rahşan hemencecik çözüverdi, Bana da anlattı ama ben yine de anlamadım,

Otomobilin içindeki kalite gerçekten müthiş, Ne çirkin plastikler var, ne de ahşap kaplamalar plastik duruyor,

Tek kötülük cam açma kapama düğmeleri, Eski nesil Golf ‘ten alınma ama otomobilin genel kalitesinden çok uzak ve çok eski duruyor,

1,4litre desem inanmazsınız

Bu koskoca otomobilin motoru 1,4 litre dersem inanır mısınız?

İnanın ki, öyle, 1,4 litre turba motor 125 beygir güç veriyor, Torku de hissi gücü de yeteril, Bu motor Passsat, Golf, Jetta, Polo ‘da da aynen kullanılıyor,

O kadar sessiz ki, çalıştırdığınızı anlayamayabiliyorsunuz,

Tüketimi ise boyundan büyük, Ama yine de taşıdığı yüke ve lükse orantısı yerinde,

Otomobilin son sürati 190 kms civarında, Akselerasyon çok başarılı değil, Elastikiyet de, Zaten bu motordan fazlasını beklemek ayıp,

Ben viraj kabiliyetini beğendim, Rahşan Gülşan beğenmemiş, Acemiliğine veriyorum,( Tam bu noktada Rahşan isyan etti, Şişman deyin ama lütfen acemi demeyin dedi,)

Kendisini kırmıyorum ve şişmanlığına veriyorum,Otomobilin dengesini bozup yol tutuşu etkilemiştir o zaman,

Diyeceksiniz ki, “Bu otomobili niye bu kadar methettin”

Söyleyeyim,

Bu fiyata bu lüksü ve bu ekipmanı biraraya getirebileceğiniz başka bir otomobilin zor bulursunuz da ondan,

47 bin liralık fiyatıyla bence Superb değil süper,

Skoda ambleminin yerine başka bir amblem kopduğunuz anda en az yüzde 50 daha pahalı satılır,

 

BEĞENDİM

 

İç mekan genişliği

İç mekan kalitesi

Fiyat kalite orantısı

Motor sessizliği

Genel kalite

Arka koltukların önündeki genişlik

Dış görünüm

BEĞENMEDİM

İkinci eli zor olur ama zaten ucuza aldığınız için sorun yok gibi

Turbo yerine kompressor olabilirdi çünkü turbo devreye girmediği düşük devirlerde güç kaybı var

Eski nesil Golf ‘ten kalan detaylar otomobilin kalitesini düşürüyor

Erişilebilirlik Araçları