Arazi aracı postunda hallice aile otomobili

Nissan ‘ın arazi araçları ile ilgili pek de hoş olmayan anılarım vardır,

İlk nesil Terrano ‘ları pek sevmiştim, Döneminin en makul 4 çekerleriydi, Sonra ikinci nesil Terrano ‘yu denemen için yolladıklarında ise arazi diye çıktığımız çayır çimende “Çimene saplanıp” kalmıştık,

Ben de “Bu ne biçim arazi aracı, Datsun ‘un binek otomobili Cherry bile arazide bundan daha iyi gidiyor” diyince kıyamet kopmuştu, Belki kabahat Terrano 2 ‘deydi belki de o garibandan Nissan Patrol performansı bekleyen bende,

Emin değilim,

Yıllar sonra bir de Patrol test ettim,

Safkan bir arazi otomobiliydi, O kadar safkandı ki, şehirde kullanımyacak kadar araziciydi,

Bugün de Nissan ‘ın yine “Arazi aracımsı” bir modelini, Qasqai ‘ı denedik,(Kaşkay diye okunuyor)

Qasqai oldukça hoş bir otomobil gibi görünüyor,

VW Golf plus ‘tan az iri, Tiguan ‘dan az küçük, Audi Q5 ‘e benziyor ama pek de benzemiyor,

17 inchlik jantlar çok şık,

Tamponların alt tarafları siyah plastik ki, bu çok iyi, Şehir içi kullanımda ufak dokunşların jantları çizme, boyayı döküp kötü bir görüntü verme ihtimali yok,

İçi oldukça mütevazı, Hani karı koca çalışan, iyi eğitimli, zengin değil ama hallice bir çiftin evi gibi, Aşırı bir lüks yok ama her şey şık, Olması gerektiği kadar iyi, “O da ne” demiyorsunuz ama eleştirecek bir şey de bulamıyorsunuz, Sade ve görgülü bir iç tasarım,

Kumaş koltukların çevresi deri, dikişler kırmızı, Aynı dikişlerüzerinde çeşitli kumandaları barındıran deri direksiyonda da var,

Gözü rahatsız edecek bir şey yok,

Plastik kalitesi iyi,

Gelelim bu otomobilin kullanımına,

Nissan ‘ın test için bize yolladığı araç 1,5 litre dci motorlu, Yani dizel, Yani 106 beygir, Belli ki, Renualt ‘dan alınmış,

Pek güçlü olduğu söylenemez ama yüksek tork durumu kurtarıyor, Şehir içinde çok rahat, çok keyifli bir kullanım ve tabii ekonomi sağlıyor,

Ancak otoyola çıktığınız zaman işin tadı biraz kaçıyor,

Tabii benim gibi anormal olanlar için,

Çünkü otomobilin son sürati 160 kms civarında,

130 ‘a kadar çok rahat, sonrasına biraz debelenerek çıkıyor,

6 ileri vitesli şanzımanda lik viteslerde devir çok hızlı tükeniyor ve sık sık vites değiştirmek gerekiyor, Ancak 4 ve 5, viteslerde yüksek torkun da etkisiyle otomobil hayli elastik,

Otomobiin sürüşünde de insanı rahatsız edecek bir şey yok, Ancak yağmurlu yollarda yol tutuşta hafif bir zaafiyet oluşuyor, Yani otomobilin bir SUV gibi görünmesine aldanmamak gerekiyor, Yol tutuşun çok başarılı olduğunu söylemek mümkün değil,

Fakat frenler için mümkün, 4 tekerlekteki disk frenler her koşulda çok başarılı bir fren mesafesi sağlıyor,

Qasqai, fiyat kalite orantısında oldukça iyi bir otomobil,

45 milyardan başlayıp ,,,, a gidiyor,

En iyi motoru 2 litre dizel olan, Ve sadece bu motorda otomobil 4 çeker opsiyonu var, Diğerlerinin hepsi 2 çeker ama traksiyon kontrollü,

Şahane bir çok amaçlı aile otomobili,

 

Otomobilin arka bagaj kapağındaki cam çok küçük, Geriyi görmekte dezavantajlı , Allahtan geri viteste kamera var, Bagajın içi ise oldukça geniş, Oldukça az oldu, Çok geniş, 4 kiilik bir aileyi full aksesuar tatile götürebilecek kadar, Yükleme eşiği de alçak, Çok çok iyi,

 

Otomobilin müzik sistemi pek parlak değil, Zaten bu fiyata çok iyi bir müzik sistemi alırsınız ancak, Yanında otomobil falan da vermezler, Bunun dışında multimedya fonksiyonları başarılı, Navigasyon falan hepsi mevcut, Havalandırma çift taraflı ve tüm uzakdoğulular gibi süper, Bir de kemer yarısı var ki, arkaya oturan veletlerin kemer takıp takmadıklarını ekranda görebiliyorsunuz,

 

ARTILAR

İç döşeme kalitesi

Jantlar

Direksiyon

Yakıt sarfiyatı(Bir depoyla 1200 km yol gidiyor)

Cam tavan

Kumandaların yeri çok ergonomik

Ucuza SUV hissi

EKSİLER

Biraz gürültülü

Farlar

Vites kolu ve aralıkları

Fazla yumuşak süspansiyon

Yol tutuş

 

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Erişilebilirlik Araçları