Düzlükte sakın sollama virajda yakarım

Audi ‘yi çok severim,

Herhalde en çok kullandığım otomobillerden biridir,

A6 serisinden iki otomobilim oldu şimdiye kadar, Sonuncusu hoş bir RS6 ‘ydı ve müthişti,

Ama bir eksiği vardı, “Heyecan vermiyordu”

Gidiyordu, güçlüydü, yol tutuyordu ama “Heyecanlı” değildi,

Audi bu heyecan eksiğini R8 ile giderdi,

Le Mans pistinde yarattığı rüzgarın sonucu olarak bugün okuyacağınız R8 ‘i yarattı,

Aslında R8 bir film kahramanı olarak ortaya çıktı,

İlk prototipi, Will Smith ‘in “i robot” filminde göründü ve sonra biraz daha “İnsanileştirilmiş” olarak yollara düştü,

Doğrusu ben bugün burada R8 ‘i değil R8 V10 ‘u veya R8 V12TDİ ‘ı deneyip yazmış olmak isterdim ama imkanlar o kadarına el vermedi,

Doğuş Oto TDİ V12 TDİ ‘yı getirmiyor, V10 ise ellerinde yoktu,

Bize kala kala R8 V8 kaldı,

Audi R8 ilginç bir otomobil, Tam bir “Karma aşı”

Audi yol tutuşu, Porsche rijiditesi, Lamborghini havası, Ferrari esintisi,

Bu saydıklarım arasında en az Ferrari ‘ye benziyor, en çoksa Lamborghini Gallardo ‘ya,

Her şeyden önce müthiş bir tasarım,

Önden “Audimsi”

Arkadan bakanlar içinse tam bir “UFO” Hem de kelimenin gerçek anlamıyla, Uçup giden ve ne olduğu anlaşılamayan şey,

Önden çekik gözler ve Audi sembolü ön ızgaranın küçültülmüş hali çok şık,

Arkadan görünüş ise inanılmaz şık, Basık, yayvan ve güçlü görünüyor,

Yandan ise basık tavandan daha çok, yandaki hava girişleri otomobile hava veriyor,

R8 ‘in en güzel tarafı, Lambo veya Ferrari kadar sportif görünmesine rağmen içine girip çıkmanın çok kolay oluşu,

Rahatça biniliyor, rahatça iniliyor,

Binildiği zaman tek sorun sürücü için bacak mesafesinin biraz dar olması, Tabii benim gibi 1 metre 90 santime yaklaşan boyunun büyük bölümü bacak olanlar için,

Göstergeler hayli sportif ama Audi tarzı, Orta konsol da sportif, Ama o da tipik Audi, Yine de Lamborghini Gallardo ‘dan daha Audi değil, Otomobile uygun ve yakışıklı,

İç mekan kalitesi yüksek, Test otomobilimiz 20 bin kilometrede olmasına rağmen gacırtı, gucurtu, tıkırtı yok,

Tabii otomobilin en güzel tarafı kullanması,

Kontağı çevirince önce bir hırıltı, sonra kendi kendine araz gazı verip homurdanan bir motor sesi geliyor kulağa,

Sonrası müthiş,

Bunca yıldır her türlü spor otomobili kullandım, Yemin ederim, bu kadar emniyetlisini görmedim,

Spor otomobil kullanırken, gaza bastıkça otomobilin altınızdan kaçtığını, sizden kurtulmaya çalıştığını hissedersiniz, Elleriniz terler, hatta bazen ensenizden aşağı bir ter damlası yuvarlanır,

İyi mi kötü mü bilmem ama R8 ‘de bunların hiç biri olmuyor,

O kadar sağlam bir duruşu, o kadar müthiş bir yol tutuşu var ki, şaşırıyorsunuz,

420 beygirlik güç 4 bin devinden sonra hissedilmeye başlıyor ve otomobili müthiş bir torka ulaştırıyor, Ancak daha düşük devirlerde bir güç eksikliği hissediyosunuz, Tabii bu otomobile göre bir güç eksikliğinden söz ediyorum,

Bir örnek vermek gerekirse, bir Ferrari bu otomobilden çok daha iyi güç veriyor ve akselere oluyor,

Ancak ben bu otomobille normal bir yolda Ferrari ‘ye toz yuttururum, Çünkü o kadar iyi yol tutuyor ki, viraj peformansı bence Ferrari ‘den çok daha iyi,

Tam bir “Düzlükte sollama virajda yakarım” durumu,

Ama bu otomobilin eğlencesini azaltıyor, Hiç ama hiç yoldan çıkma eğilimi göstermiyor, Virajdan girdiği gibi çıkıyor, Size yapacak bir iş bırakmıyor,

Amortisör sistemi mükemmel, Yola uyum sağlıyor ve otomobilin içindeki konforu hiç bozmuyor,

Otomobildeki bir diğer sorun vites aralıklarının çok kısa olması, Bu da otomobili devirde tutabilmek için çok sık vites değiştirme zorunluluğu yaratıyor, Bence mahzuru yok ama sıradan kullanıcı ne der bilmiyorum,

Direksiyondaki vites kolları Ferrari ‘ye alışanlar için çok küçük, Biraz Porsche gibi, Ferrari ‘nin aksine direksiyonla beraber dönüyor olması biraz karışıklık yaratabilir,

Otomobilin müthiş bir şasisi olduğunu kullanırken hissediyorsunuz, İnanılmaz tok, rijid bir yapı,

Ses izolasyonu mükemmel, Yol sesi hiç gelmiyor, Ama arkadaki motorun sesi içeriye hafifçe geliyor ki, zaten gelmese ayıp,

Sonuç olarak mükemmel bir otomobil,

Fiyat kalite orantısında rakiplerinden geri kalmaz,

Ama benden tavsiye V10 motorlu olanını almanız, Çünkü o motor bu tipe daha çok uyar,

 

R8 ‘in ön tarafında bütün spor otomobillerde olduğu gibi laf olsun diye koyulmuş bir bagaj var, Alsa alsa 2 küçük el çantası alır, Tabii bagajı açınca Ferrari ‘nin neden çok daha pahalı olduğu da ortaya çıkıyor, İtalyan bagajı bile daha şık yaparken, Almanlar kokpitteki kaliteyi bagajda dikkate almamış, açıkçası biraz şişirmişler

Tipik Audi multimadya ve kontrol sistemi R8 ‘de de yer alıyor, Ancak müzik sistemi mükemmel, Bang Olufsen müzik sistemi 465 watt gücünde ve iyi ses veriyor,

Havalandırma tek bölgeli, Aliminyum vites kolu çok şık,

Vites çok kullanışlı,

Erişilebilirlik Araçları