Öncekini beğenmezdim ama yenisi her eve lazım

Ne yalan söyleyeyim, Scenic ‘in bir önceki serisini pek beğenmezdim,

Belki de, Fransa ‘dan kalma bir anıdan ötürü,

Yıllar önce Paris ‘ten Normandiya ‘ya bir Renault Scenic ‘le gitmiştim, Deauville ‘deki otelin valesi bizim Manyat Ethem ‘in her tarafı çarpık çurpuk Scenic ‘ini otelin garajına sokmamış, yan sokağa parketmişti, (Otelin otoparkı Rolls ‘lar, Bentley ‘ler, Ferrari ‘ler, Aston Martin ‘ler ve envayi markadan muhteşem vintagelarla doluydu)

Aracı alan valenin önce otomobile, sonra bize yönelttiği bakışlardan ötürü olsa gerek Scenic ‘i pek sevmezdim,

Ancak Renualt son yıllarda müthiş aşamalar yapıyor,

Giderek eski günlere, 5 ‘ten başlayıp, A 310 ‘a kadar uzanan Alpinlerin rüyalarımızı süslediği günlere dönüş yapıyor,

Tipler değişiyor, modernleşiyor, dış tasarımlar sporlaşıyor, iç mekan kaliteleri inanılmaz hale geliyor,

İşte bu yükselişin kendini gösterdiği Renault ‘lardan biri de Megane Scenic ‘in yenisi

Bizim de bu hafta denediğimiç araç Megane Scenic ‘in “Grand” yani “Büyük” versiyonu,

Bu versiyonu Renault Türkiye uzun pazarlıklar sonucu normal versiyonla aynı fiyata getirdiği için de fiyatı çok uygun,

Yeni Scenic önden gayet iyi görünüyor, Arkadan ise müthiş, Yeni arka stop grubu sanki bir üst sınıfa ait, Zaten yeni Scenic tümden öyle,

İç hacmi öylesine geniş ki, sanki Espace, Bu Scenic varken Espace ‘ı kimse almaz diye düşünüyorum,

Otomobilin içinde kullanılan plastik kalitesi çok üstün, Plastik gibi görünmüyor, Sanki deri kaplama gibi, Laguna ‘nın içindeki kaliteyle aynı, Koltuklar yarı yarıya deri kaplı ve bunun için bir fiyat farkı yok,

Göstergeler analog görüntülü digital, Mercedes ‘lerdeki gibi,

Müzik sistemi çok iyi, Navigasyon ekranı ise sürücüye uzak ve benim gibi hipermetroplar için çok küçük,

Çitf taraflı kontrol edilebilen havalandırma hayli başarılı,

Otomobilin içinde her yerde bir kutu, bir çekmece var, Her türlü ıvır zıvırı bir yere saklayabilirsiniz de, sonra neredeydi diye bulmak zor olabilir,

1,5 litrelik dizel motor 105 beygir güç üretiyor, Kağıt üzerinde yetersiz gibi görünen bu güç otomobili kullanırken çok yeterli hale geliyor,

Hem son sürat, hem de akselerasyon değerleri çok başarılı, Hiç öyle 1,5 litre gibi değil, Buna karşın yakıt tasarrufu 1,5 litreye uygun,

Ben bu otomobille son sürat olarak 185 kilometreye kadar çıkabildim ki, çok yeterli, Belki uzun düzlüklerde daha da çıkar, Ara hızlanmalar başarılı,

Yol tutuşta fazla bir sorun görünmüyor, Tek kusuru virajlarda yumuşak süspansiyonun da etkisiyle fazla yan yatması ama tehlikeli olacak düzeyde değil ve bunu da zaten yüksek limitlerde viraj alırken yapıyor,

Bir kaç hafta önce denediğim Peugeot 3008 ile bu otomobil birbirine çok benziyor,

Renault ‘nun iç mekanı daha geniş, Malzeme kaliteleri yakın, Yol tutuşta Peugeot biraz daha önde,

Hngisini tercih edersiniz sorusunun yanıtını vermek neredeyse imkansız,

İçine girip verdiği duyguyu almak lazım,

45 ila 50 bin lira arasında değişen fiyatıyla Scenic tam bir aile otomobili,

Sanki her eve lazım gibi,

 

 

 

Arkadan görünüş süper

Renualt Scenic arkadan enfes görünüyor, Renault Espace ‘ı andırıyor ve neredeyse onun kadar heybetli, Stop lambaları Chrysler Grand Voyager gibi, Çok şık, çok havalı, Bagaj hacmi ise 4 kişilik bir aileyi, her türlü malzemeyle tatile götürebilecek kadar geniş, Yüksek açılan bagaj kapağı kafayı çarpma riskini ortadan kaldırıyor, Ön cam ise çok geniş, Yola tam bir hakimiyet sağlıyor, Yan aynalar ise biraz daha büyük olabilirdi,

 

Renault giderek daha şık, daha güzel ve daha sportif görünen otomobiller yapıyor, Dıy görünüşü geliştirirken, iç mekan kalitesinde çağ atlıyor, Renault ‘lar bir üst sınıfın malzemelerini kullanarak sürücüye iyi bir otomobil kullandığını hissini veriyor,

 

 

Önü kadar arkası da rahat

Otomobilin içi çok geniş, Ön taraftaki genişlik arka koltukta da sürüyor, Geniş rahat koltuklar uzun yolculuklar için ideal, Ön koltukların arkasına yerleştirilen masalar işlevsel, Özellikle çocuklar için bayağı faydalı, Yolculuklarda çocukları oyalamak için çok iyi bir fikir,

 

Çok fazla kumanda

Otomobilde ereğinden fazla kumanda düğmesi var, Bu Renault ‘ya has değil ama Scenic ‘te biraz daha fazla gibi, Doğrusu ben bu kadar kumandayı sevmiyorum, Sanki uçak kokpiti, Bunların ne işe yaradığını öğrenmek zor, Üç beş kumandayı zor kullanan sürücülerimizin bir de bunlarla uğraşması mümkün değil,

Hepsinin bir işlevi var ama pek çoğunu öğrenme fırsatınız olmadan otomobil eskiyor,

 

Analog görünümlü digital göstergeler çok şık, İsteğe göre rengi ve karakteri değişebiliyor, Digital havalandırma başarılı, Müzik sistemi çok iyi,

 

ARTILAR

Çok ferah

Geniş iç hacim

İçerdeki malzeme kalitesi

Görüş açıları

Havalandırma

Motor

 

EKSİLER

Virajlarda fazla yan yatıyor

Vites aralıkları uzun

Çok fazla kumanda düğmesi var