Kalabalık ailelere dört çeker yerine tavsiye edebilirim

Peugeot ‘yu pek severim,

Çocukluğumun “Kıyak” otomobillerinden biridir,

Mektebi Sultani ‘de okurken Fransız hocalarımızın 404 ‘leri vardı hep,

Sonra “Yahudi Mersedesi” denilen 504 ‘ler çıkageldi,

Hakikaten o yılların 230 Mercedes ‘leri kadar konforlu, kaliteli, evladiyelik bir otomobildi, Tık demeden yıllarca dolaştılar yollarda,

Sonra birden bire 604 peydahlandı,

İnanılmaz güzeldi,

Farklı olmak isteyenler Mercedes S ‘lerin yerine ondan alırdı, Ama ne yazık ki, 504 ‘ün sağlamlığı yoktu onlarda,

Ve sonra 205 ‘ler, Hele GTİ ‘si, Gençliğimizin efsane otomobiliydi, Hele hele cabriosu,

Ardından gerisi geldi,

Hep güzel, hep alımlı ve hep genç otomobiller, 106, 206, 306, 406, Hele hele 406 Pininfarina coupe ‘si

Özellikle gençler bayılıyord Peugeot ‘ya,

Ama bence 407 ‘ye kadar o efsanevi 504 ‘ün yerini dolduramadı, 407 ise Pininfarina elinden çıkan tasarımı ve Ferrari 612 Scaglietti ile hemen hemen aynı olan ön ızgarası ile karşımıza çıkıverdi,

Peugeot şimdilerde Citroen ‘le işbirliği içinde, her sınıfta başa güreşen iyi otomobiller yapıyor,

Bugün sizlere anlatacağım 3008 ise Peugeot ‘nun en ilginç, en sıradışı otomobillerinden biri,

Sınıfı Crossover,

4 çekerimsi ama dört çeker değil,

Dışardan bakınca rahat, geniş, yüksek, büyük gibi görünen ama aslında o kadar büyük olmayan bir otomobil,

Önden görünüşü hafif kaba hatlar taşısa da, özellikle tampona gömülmüş sis farları ile “baba” bir görüntü veriyor, , Arkadan ise şahane stop lambaları ile çok şık,

İçi ise fiyatından ve sınıfından beklenmeyecek bir güzellikte,

Deri koltuklarran şıklık ve kalite akmıyor ama kendi grubu içinde eşsiz,

Ön ve arka koltuklar rahat, Diz mesafeleri süper,

Bagaj kamyonet gibi, İki kademeli bagajla, ev taşımak bile mümkün, Yükleme eşiği açılan kapakla düşürülebiliyor,

Müzik sistemi ses olarak oldukça iyi, Ancak kumanda etmesi hayli zor, Bütün Fransızlar gibi direksiyonun yanındaki bir kumanda ile müzik sistemini ayarlayabiliyorsunuz ama ayarlayamıyorsunuz çünkü çok karışık,

Orta konsol fazlasıyla güzel, Hele geceleri, Ben hiç bir Fransızda bu kadar şık orta konsol görmedim desem yeridir,

Biraz Alman, biraz Japon gibi duruyor ama asla Fransız değil,

Vites kolu ve konsolun iki yanındaki tutacaklar Range Rover gibi,

Ortadaki grip kontrolü de bir üst sınıfı hatırlatıyor,

Ve çok başarılı,

Ne yazık ki, standart değil ve en üst pakette sahip olabileceğiniz bir lüks,

Otomobile çok şey kattığını söylemeliyim,

Bir Crossover ‘da bu standart olmalıydı diye düşünüyorum, Bunu opsiyonel olarak vermek, hatalı,

Otomobilin içinde yok yok, Head up display çok başarılı, Hem hızı,hem de güvenli takip mesafesini burada görebiliyorsunuz,

Şunu açıkça söyleyebilirim ki, otomobilin içi fazlasıyla konforlu, Bu boyda ve bu fiyatta bir otomobilden beklenmeyecek kadar konforlu,

Cam tavan çok çok şık, Hele gece sürüşlerinde müthiş bir keyif veriyor, Elektrikli perdesi ise kapattığınız zaman ise sizi yaz güneşinden koruyor,

Bu güzel otomobilin sürüşü de kendisi kadar konforlu,

1,6 dizel motor çok başarılı, 2 litre gibi performans veriyor, Çok çok yeterli, Bu küçük motor 6 ileri şanzımana uyar mı diye şüphelerim vardı, Uymuş, Hem bayağı uymuş,

Sadace sport moduna aldığınız zaman vites değiştirmelerini biraz sertçe yapıyor, Onun dışında sorunsuz,

Driksiyondan vites değiştiren kollar sanki Maserati gibi, Hayli başarılı,

Viraj kabiliyeti boyuna başarılı, Bu boy ve bu yükseklikte bu viraj kabiliyeti olacak şey değil, Sanki 4 çeker gibi,

Bu otomobille ilgili fikrimi soracak olursanız,

Harika,

O kadar beğendim ki, otomobilini değiştirmek isteyen bir dostuma tavsiye ettim,

Kalktı almaya gitti,

Bulamadı, Çünkü depoyu sel basmış,

 

Otomobilin görüş açıları çok iyi, Head up displayde sadece hızı değil öndeki araçla olan mesafeyi de görebiliyorsunuz, Display gerektiğinde bir düğmeyle kapatılabiliyor ama ben hiç kapatmadım, Çok hoşuma gitti,

Fakat ön cama değil, açılır kapanır şeffaf bir ekrana yansıtılmasının nedenini anlamadım,

Her halde daha iyi görünsün diyedir,

Orta konsol çok şık, Vites kolu, çevresindeki metaller göze hoş geliyor ve kalite duygusunu arttırıyor, Konsolun arkasında dirsek koyma yerinde açılır kapanır bir kutu var, O kadar renki, yola kadar iniyor sandım, İçine yaramazlık yapan küçük bir çocuğu bile koyabilirsiniz,

Ama bence yapmayın, Çoçuğu susturmak için gerekli, şeker çikolata, gazoz falan koyun,

3, kutu bagaj

Bagaj çok başarılı, Kamyonet gibi, İki aşamalı açılıyor, İlk açıldığında büyükçe bir bölüm, Aradaki kapağı kaldırırsanız bi o kadar daha yer çıkıyor karşınıza, Bagajın altından açılan kapak yükleme boşaltmayı kolaylaştırıyor,

Bir aile otomobiline yakışır bir bagaj hacmi, Otomobilin genel konsptiyle çok uyumlu, Konforu arttıran bir bagaj,

Grip kontrol çok başarılı, Kum, çamur, otoyol gibi modları var, Gerçekten de işe yarayan ve çekiş kontrolünü sağlayan seçenekler, Ama ne yazık ki, bu süper sistem standart değil, Otomobilin en üst donanım paketiyle beraber veriliyor, Peugeot ‘nun patronunu bulsam “Ayıp değil mi, madem crossover yaptınız bu standart olmalı” diye bir fırça atacağım,

BEĞENDİKLERİM

İç konfor

İç mekan kalitesi

İç aydınlatma

Head up display

Cam tavan

Grip kontrol

Yol tutuş

Arka stop lambaları

Bagaj hacmi

BEĞENMEDİKLERİM

Müzik sisteminin kumanda zorluğu

Grip kontrolün opsiyonel olması

Hafif ticari araca benzeyen ön ızgara

Göstergelerin ortasındaki yuvarlak

Sport konumunda vites değiştirirken hoplaması