Görüntüsü çok seksi ama motoru zevk vermiyor

 

 

Otomobil efsaneleri hep İtalya ‘dan çıkar, Ya da çoğunlukla İtalya ‘dan çıkar,

Bu efsanelerden biri de Lancia ‘dır, Fiat ‘ın çatısı altına toplanan tüm İtalyanların en ilginçlerinden biridir Lancia, Benim Lancia aşkım efsanevi Stratos ‘la başlar,

Rallilerin ralliye benzediği zamanlarda, özel etaplarda efsane gibi uçan ve hala hiç bir otomobile hiç benzemeyen Stratos, (Bugün çok az sayıda Stratos var ve milyon dolara el değiştiriyor,)

Stratos ‘tan uzun bir süre sonra aynı bayrağı Lancia ‘nın Delta İntegrale ‘si devralmıştı, O Stratos ‘tan daha çok otomobile benziyordu ama Stratos gibi yine de değildi,

Bugün sizlere anlatacağım otomobil işte o efsanevi Delta ‘nın yeni modeli,

Lancia ‘nın yeni Delta ‘sı, aslında benim dünyada yapılmış en şık sedanlardan biri olarak gördüğüm Lancia Thesis ‘le başlayan "Yeni Lancia" konseptinin son ürünü,

Thesis ile dizayn anlamında bir devrim yaratan Lancia daha sonra bu anlayışı daha alt sınıf otomobillerine de uygulamaya başladı,

Delta ile bunu zirveye taşıdı,

2 yıl önce dünya prömiyerini yapan Delta da son derece şık, fütürist hatlar taşıyan bir otomobil,

Dışardan bakınca ön ızgarası ile Thesis ‘i hatırlatan bu otomobil çoğu birbirine benzeyen mevcut otomobillerin hiç birine pek benzemiyor,

Sanat eseri gibi duran hatları, çok ilginç stop lambaları, faraltındaki ledleri ile Delta ‘nın tipini beğenmemek imkansız, Tabii çok tutucu değilseniz,

Bugün sizlere bu otomobilin sürüş dinamikleri ile ilgili fazla bir şey anlatamayacağım,

Çünkü test ettiğim Delta dizel motorlu, 1,6 litre hacimli ve "sözde" 120 beygirlik bir otomobildi, Ancak dört şahit getirip, noterden de onay alsalar ben bu otomobilin 120 beygir olduğuna "şahadet" etmem,

Taş çatlasa 80 derim, O da tipinin hatırına,

Delta 1,6 dizel yokuş aşağı giderken uzun bir süre sonunda saatte 170 kilometre hızı buluyor,

Daha ötesini göremedim, Bir dizel motordan beklenen tork da görünürde yoktu,

Şanzıman motorla son derece uyumsuz otomatik olmadığı ve motorla uyum sorunu olduğu için bir elinizin sürekli vites kolunda olması gerekiyor, Çünkü motor sık sık baygınlık geçiriyor,

Buna karşın, virajlarda bütün İtalyanlar gibi son derece başarılı, Limitler zorlandığında bile en küçük bir kopma, savrulma yok, Çok güvenli,

Otomobil iç dizaynı ve konforu da tipik İtalyan,

Otomobilin fiyatından beklenmeyecek kadar iyi bir iç mekan kalitesi var, Plastikler hiç kötü görünmüyor, Deri koltuklar ultra şık ve rahat,

 

Kaliteli Bir Otomobil

Müzik sistemi gerçekten kaliteli, Sanki Şükrü Okçu ‘nun elinden çıkmış, Bu sınıfta bu kalite pek rastlanılan bir şey değil, Her türlü multimedya donanımı var fakat bunların göründüğü ekran küçük olduğu için, benim yaşımdakilerin görmesi zor, Türkçeleştirilmiş bilgi ekranları olumlu bir özellik,

 

Ön konsol genel olarak çok çok şık,

Gösterge tablosu çok sportif, çok şık,

Büyük camlar ferah bir hava veriyor, Ön cam neredeyse bir monospace kadar geniş,

Direksiyon "City" moduna alındığında hafifleyerek kent içi kullanımda büyük rahatlık sağlıyor,

Ses izolasyonu başarılı, Rüzgar sesi de dizel gürültüsü de içeriye pek az geliyor,

Park asist sayesinde park etmek sorun olmaktan çıkıyor,

Sonuç olarak kent içi kullanıma uygun, şık bir otomobil,

Benim tavsiyem şehir dışında da kullanmayı düşünüyorsanız bu motorla almayın, 

 

 

Otomoblin Konfor Seviyesi İyi

Deri döşemeler şık ötesi, Renk seçimi ve kombinasyonu harika,

Ön ve arkada bacak mesafeleri yeterli, İç hacim rahatlık hissi veriyor,

Multimedya fonksiyonları süper, USB girişiyle Windows Mobile sistemi var,

 

 

 

Tasarım Avantgard

 

 

Önden ve arkadan görünüşler müthiş, Çağın ötesinde bir tasarım anlayışı, Ön farların altındaki ledler hoş görünüyor, Ön ızgara Lancia ‘nın en büyüğü Thesis ‘le neredeyse aynı, Büyük ön cam harika bir görüş açısı veriyor, Arka stoplar ise otomobilin en güzel yeri diyebilirim, Maserati 3,2 ‘nin bumarang tasarımlı stoplarından sonra gördüğüm en şık stop lambaları,

 

 

Motorun Gücü Zayıf

Fabrika verilerine göre 1,6 litrelik dizel motor 120 beygir veriyormuş, Otomobili kullandıkça bu verileri pek inandırıcı bulmuyorum, Bu otomobili bu motorla almak pek akıllıca değil, 1,9 dizel ancak bir depoyla 1000 kilometre üstü yapabildiğini düşünürseniz neyin akıllıca neyin aptalca olduğunu siz daha iyi anlarsınız, Ama ekonomi uğruna sürüş keyfinden bu kadar ödün vermek bana göre değil,

 

 

Kafa Sağlığı açısından İyi Bir Özellik  🙂

Bagaj hacmi büyük sayılır, Boyuna göre çok büyük, Bagaj kapağının yükseğe kalkıyor olması benim gibi uzun boylularda kafa sağlığı açısından çok iyi, Ancak bagaj eşiği biraz yüksek ve yüklemeyi az da olsa zorlaştırıyor,

 

Tam bir aile otomobili,Otomobilleri cinsiyetlere göre pek ayırmam ama kadın olsam sanki başka otomobil almam gibi geliyor, Tabii tipinden ötürü,

 

Mantıksız da Olsa Görsel Favorim Delta

Bu otomobil rakiplerini tespit etmek çok zor, Lancia ‘cılara göre rakipler Audi A3 ve BMW 1 serisi,

Motor olarak her iki rakip de daha güçlü, Tip olarak Audi A3 biraz yenilik istiyor, BMW 1 serisi ise özellikle yeni modelleriyle çok önde,

Ama her ikisi de bu otomobil kadar avangard değil,

İç mekan kalitesinde Audi biraz daha kaliteli duruyor, BMW ise biraz daha klasik,

Lancia ise görüntü şıklığı ile öne geçer,

Yol tutuşta aralarında pek bir fark yok,

Ekonomide bu motoruyla Lancia fark atar,

İkinci el konusunda ise Lancia yaya kalır, Audi A3 ikinci elde satışa koymadan müşteri bulabileceğiniz bir otomobil,

BMW ‘ninki pek yok çünkü alanlar memnun, Satan yok,

Lancia ise bütün İtalyanlar gibi 2, elde sorun yaşar diye düşünüyorum,

Ancak görüntü olarak Lancia favorim,

Mantıksız bir seçim de olsa,

 

 Bunları beğendim

  • Sıradışı tasarım
  • Bu sınıf için çok kaliteli müzik sistemi
  • Cimri yakıt tüketimi
  • Esnek renk seçenekleri
  • Başarılı viraj

Bunları beğenmedim

  • Motor, 120 beygiri performansa yansıtamıyor
  • Klima zayıf
  • Şanzıman-motor uyumsuz
  • İkinci elde çok başarılı olacağını zannetmiyorum