Porsche Panamera ile Türkiye’de ilk test

 

Aslına bakarsanız bir kaç hafta önce başlayacaktık bu köşeye,

Ama bir ilkle başlayalım dedik, Porsche ‘nin yıllardır beklenen Panamera ‘sı çıkmıştı ve Doğuş Oto bu otomobili Türkiye ‘ye anında getiriyordu, Getirir getirmez de ilk olarak biz deneyecek, izlenimlerimizi yazacaktık,

Panamera ‘yı beklerken geciktik ama değdi doğrusu,

 

Gümrükten çıkar çıkar çıkmaz Panamera ‘yı getirdiler, İlk kez yola çıkan otomobille İstanbul sokaklarında şöyle bir gezdim ama pek bir şey anlamadım,

Ertesi gün Doğan Satmış ‘a "İyi bir alet var, Gel şununla bir atalım" dedim,

"Sabah toplantısı var" dedi, Toplantıya kadar döneriz diye kandırıp yola çıktık,

Taksim, Dolapdere TEM derken kendimizi Çamlıca gişelerde bulduk, Baktım Doğan ‘da ses yok bastım, Gebze gibi uyandı "Nereye" dedi,

"Çok hoşuma gitti Ankara ‘ya bir gidip gelelim" dedim ve gazladık,,,

 

 

Şunu çok açık söyleyebilirim ki, Panamera, hayıtmad kullandığım en iyi yol tutan bu ebatta bir 4 kapılı otomobil,

Sert koltuklar son derece rahat, 2 saat 35 dakikada Ankara ‘ya vardığımızda sanki şehir içinde gitmiş kadar yorulmuştuk,

4 tekerden çekişli otomobil virajları inanılmaz bir rahatlıkla alırken, viraj maksmumlarını benzer ebettaki ve ağırlıktaki otomobillere göre en az yüzde 10 arttırıyor, Dahası çekiyş kontrolündeki başarısıyla hataları da tolere ediyor, güven veriyor,

 

 

Tek kusuru hızı hiç ama hiç hissettirmemesi, Bu durum otomobilin sportifliğine biraz gölge düşürürken, hız konusunda da yanıltıcı oluyor,

Ankara gişelere yaklaşırken birara kilometre saatinde 287 ‘yi gördük ki, Doğan "Bu karada hız rekorum oldu" dedi,

 

 

Ankara ‘da bizi karşısında gören Muharrem Sarıkaya şaşırdı, Bir çay içtik ve hemen geri döndük,

Panamera ‘nın verdiği sürüş hissi muhteşem, Direksiyonun ele gelişi çok hoş, Ama öne itince vitesi büyüten, arkaya itince küçülten tiptronic düğmeleri eski Porsche ‘lerden biraz farklı ve kafa karıştırıcı, Ya da en azından benim gibi Ferrari ‘nin F1 şanzımanına alışanlar için öyle,

Buna karşın motor ve aktarma muhteşem,

 

 

 

400 beygirlik güç var ama sanki daha fazla gibi duruyor, Akselerasyon ve elastikiyet çok daha fazlasını hissettiriyor ki, bu genelde Porsche ‘lerde rastladığımız bir özellik,

Gaza basınca otomobilin kıçına tekme atılmış gibi oluyor, Mercedes benzeri 7 ileri otomatik şanzımanın sürücüye uyum kabiliyeti süper,

 

 

Çok alınası bir alet,

Neye benziyor derseniz hiç bir bayka otomobile benzemiyor,

Israr ederseniz şöyle diyebilirim, 750 bir BMW alın, Bir Porsche Cayenne S ile mikserde karıştırın, Soğumaya bırakın, sonra üzerine biraz Porsche Carrera 4S dökün,

Afiyetle yiyin,

Tabii 235 bin Avronuz varsa,

NOT: Panamera ‘nın baz fiyatı 190 bin avro ama bizim kullandığımız aracın fiyatı bu,

 

 

 

Panamera ‘nın hızına bakarsanız tek rakibim THY denebilir ama aslında mevcut tek rakibi Maserati Quattroporte, Tabii şimdilik, Yakında Aston Martin ‘in ilk çizimleri çok gözül görünen bir 4 kapılısı geliyor ama zamanı meçhul,