İlahi Özkök!

Genelde neşeli uyanırım, Ama sabah uyandıktan bir kaç dakika sonra kahkahalarla güldüğüm pek görülmemiştir,

Bu sabah güldüm, Hem de kahkahalarla,

Çünkü Ertuğrul Özkök’ü okudum,

Hürriyet’in genel yayın yönetmeni, DTP’lilerle görüşmüş ve ardından da hükümetin Kuzey Irak politikasını övmüş,

Öyle böyle değil,

Oya gibi işlediklerini, çok akılcı, çok serinkanlı davrandıklarını anlatmış, Neredeyse “Helal olsun size” diyecekmiş ama abartmak istememiş,

Peki hükümetin Kuzey Irak politikası neydi?

Çok basit,

Hükümet  şöyle yaptı,

Her gün Ertuğrul Özkök’ün yazısını okudu ve Özkök ne önerdiyse, ne dediyse tersini yaptı,

Hükümet tam böyle mi davrandı bilmiyorum ama görünen buydu,

Ertuğrul Özkök  “Girelim” dedi, hükümet girmeme kararı aldı,

Ertuğrul Özkök “Barzani’yi vuralım” dedi, hükümet Barzani ile konuşmayı tercih etti,

Ertuğrul Özkök Erbil’i, Selahaddin’i yerle bir edelim dedi, hükümete yakın firmalar burada inşaat yaptı,

Hükümetin yaptığı her şey, Ertuğrul Özkök’ün önerdiğinin tam tersi, taban tabana zıttı oldu,

Dün onları öneren Özkök, bugün tam tersini yapanların politikasını övüyor,

Hani “Ben yanılmışım hükümet haklıymış” diye başlasa anlarım,

Ama bunu yapmadan düzülen övgüyü anlamadım,

Tutarlılık diye ben buna derim,

İlahi Özkök… Allah sana uzun ömür versin, sen bizi güldürdün, Allah da seni güldürsün,

 

 


Sürat Felaket Olur Mu?

Hızlı tren gelmiş, Kapıkule’den girmiş ve İstanbul’a ulaşmış,

Saatte 250 kilometreyi aşan bir hızla İstanbul’u Ankara’ya bağlayacakmış,

Beni şimdiden bir korku aldı,

Olabilecekleri düşünüp ürküyorum,

Bu hızlı tren ciddi bir iştir,

Bizim memlekette yürür mü bilmiyorum,

Hiç yurt dışında hızlı trenlerin yollarını gördünüz mü?

Ben gördüm,

Hepsi ultra güvenlik içindedir,

Hızlı tren demiryollarının içine girmek imkansızdır,

Yüzlerce kilometre boyunca tamamı kafes içindedir,

Üst geçitlere yaklaşırken, düşebilecek veya atılabilecek maddelere karşı yolun üzeri de kapalıdır,

Kusursuz işleyen bir sinyalizasyon sistemi vardır,

Rayların, lokomotiflerin ve vagonların bakımları müthiş bir hassasiyetle yapılır,

Yürüyen aksamlardaki aşınmalar röntgen ve lazerle incelenir, Hızlı trenler sıfır hata ile çalışmak zorundadır,

Çünkü binlerce tonluk bu makinaların 250 kilometre süratle yol aldıkları bir ortamda sıfırın az üzerinde bir hata bile yüzlerce ölü demektir,

Yıllar önce Almanya’da bir hızlı tren akslarındaki gözle görülmeyecek bir yıpranma yüzünden kaza yapmış, yüzlerce kişi hayatını kaybetmiştir,

Gerekli önlemler alınmadan tren hızlandırmak kolaydır,

Ama çobanların sürüyü hızlı tren demiryolundan geçirmesini engellemek bile Türkiye’de başlı başına bir iştir, 

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Kültür olmadan demokrasi kültürünün sahte olacağını anladığımız zaman

Erişilebilirlik Araçları