Doğruya Doğru

Başbakan Erdoğan haklı,

PKK ile ilgili her haber PKK’nın işine yarıyor,

Adı üzerinde, yaptıkları işin adı, “Silahlı propaganda”

Örgütün eylemlerini abartıp, dizi haber yaptıkça, örgütü olduğundan güçlü gösterdikçe örgüt amacına ulaşıyor,

Sayıca eskisinden pek de az olmayan ama son derece moralsiz, bitkin, umutsuz durumda olan teröristler moral kazanıyor,

Örgütün kanlı eylemlerini sempati kazanmak amaçlı yapmadığı aşikar,

Kendi adamlarını kazanmak için eylem yapıyorlar,

Amaçları tükenmediklerini kendi kadrolarına kanıtlamak,

Bunun için saldırıyorlar,

Bu saldırıların sonuçlarını abartarak yayınlamak ve örgüte asla sahip olmadığı bir gücü vehmederek haber yapmak örgütün en istediği şey,

PKK her gün gazetelere tanıtım ilanı veriyor gibi,

Üstelik de gazeteler bunu haber formatında ve bedava yayınlayorlar,

 

 


TMSF Doğan’ın Ekmeğine Yağ Sürdü

TMSF’nin el koymasından bu yana Sabah-ATV grubunun ciddi bir kan kaybı var,

Bunu subjektif olarak söylemiyorum,

Rakamlarla destekleyeceğim,

ATV, Türkiye’nin en fazla reklam alan televizyonuydu,

Bir önceki yıl RTÜK’e yapılan bildirimleri göre ATV birinci, Kanal D ikinciydi,

Geçen yıl da ATV yıllık yaklaşık 300 milyon YTL gelir beyan etmişti RTÜK’e, Kanal D’nin geliri de 305 milyon YTL’ydi,

İki Kanal gelirde at başı durumundaydı,

Dün elime geçen rakamlar, Kanal D’nin giderek arayı açtığını gösteriyor,

Bu yıl RTÜK’e yapılan ilk 9 aylık bildirimlere göre Kanal D yaklaşık 240 milyon YTL gelir elde etmiş,

Geçmişte Kanal D ile hemen hemen aynı gelire sahip olan ATV ise 140 milyon YTL’de kalmış, Arada yüzde 40’lık bir fark var,

Reklam payisanının paylaşımındaki genel durum da farklı değil,

Geçen yıl Sabah-ATV grubu yıllık büyümede Doğan Grubu’nun önüne geçmiş ve Doğan Grubu’ndan yaklaşık yüzde 4 daha fazla büyümüştü,

TMSF’nin el koymasından sonra durum değişti,

ATV-Sabah grubunun bu yılın ilk 9 ayındaki büyümesi yaklaşık yüzde 3,

Oysa piyasanın büyümesi yüzde 17 civarında,

Piyasa yüzde 17 büyürken, iki büyük oyuncudan birinin yüzde 3 büyümesi, diğer oyuncunun pazar payını ne kadar arttırdığını gösteriyor,

Yüzde 9 civarındaki enflasyon hesaba katıldığında ATV -Sabah grubu büyümemiş küçülmüş oluyor,

Buna karşın rakip Doğan Grubu normalde büyüyeceğinden iki kat fazla büyüyor,

Ortaya çıkan bu tablo şunu gösteriyor: Doğan Grubu Sabah ve ATV’ye el konulması için bastırmakla ve bunun için Dinç Bilgin’le tezgah kurmakla çok doğru bir iş yapmış,

Dinç Bilgin’e ayda 125 bin dolar ödüyorlar karşılığını on milyonlarca dolar olarak alıyorlar,

 

 


Finansman Sorunu

Mankenlerle, magazin gazetecileri arasında bitmeyen bir savaş var,

Aslında her iki taraf birbirini kullanıyor,

Bu durum beni ilgilendirmiyor ama ilgimi çeken bir şey var,

Bazı mankenlerimiz müthiş bir hayat sürüyorlar,

Kendi ifadeleriyle altlarında yüzbinlerce avroluk otomobiller, lüks evler, marka giysiler,

Bu gelirin kaynağı ne?

Ortada tekstil diye bir sektör kalmamış,

Defileler kırk yılda bir, Zaten onda ödenen ücretler de öyle astronomik falan değil,

Katalog çekimlerinde  daha çok yabancı mankenler kullanılıyor,

Beymen, Vakko gibi büyük markalar zaten yıllardır yabancılarla çalışıyor,

Peki mankenlerin değirmeninin suyu nereden geliyor?

Bazıları dizilerde oynuyor,

İyi tamam ama orada da ne aldıklarını üç aşağı beş yukarı biliyoruz,

Bu lüks  hayatı nasıl finanse ediyorlar,

Gazetecilere kızmak, saldırmak kolay,

Bu soruların yanıtı vermek zor, 

 

 


Kaçırmayın

Başarılı muhabir kardeşim Sevilay Yükselir de artık Gazeteport’ta yazıyor,

Dün ilk yazısıyla kıyamet koparttı,

Bundan sonra da sık sık Türkiye’nin gündemini değiştirecek haberlere imza atacağından kuşkum yok,

Sevilay’a Gazeteport’a hoşgeldin diyorum,

Size de Sevilay’ın yazılarını kaçırmamanızı tavsiye ediyorum,

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Her zaman eğrisinin doğrusuna gelmeyeceğini anladığımız zaman

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Erişilebilirlik Araçları